Vaasa - Ritz

Päivittäin 5–23 avainkortilla
Asiakaspalvelu avoinna
ma–ti 9–12 ja 16–19
ke–to 16–19
pe 10–13

Tuntikuvaukset

Aktiivinen venyttely

Aktiivinen venyttely on venyttelymuoto missä viedään keho venytysasentoon toistuvasti lihasten kontrolli säilyttäen. Tunnilla tehdään niin dynaamista, kuin aktiivista venyttelyä, ja samalla harjoitellaan vatsalihaksia erilaisten pitojen kautta. Aktiivinen venyttely lisää liikkuvuutta, notkeutta ja vatsalihasten voimaa.

Body

Tehokkaan alkulämmittelyn jälkeen muokataan koko vartalon lihaksia. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja vaihtelevia välineitä, esim. käsipainoja, kuminauhoja ja keppejä. Body-tunti on lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä, hauska ja helppo tunti. Lopuksi tehdään kattavat venyttelyt.

BUILD & BURN CIRCUIT

Polta rasvaa ja kehitä voimaa! Tämä kokonaisvaltainen HIIT-treeni yhdistelee tehokkaasti kestävyys- ja lihaskuntointervalleja, suorituspaikkana LadyLine Ritzin uusi Run/Cyclo Beat-alue. Tule ja testaa itsesi, ja ennen kaikkea kehity! 45 min tunti sisältää alkulämmittelyn, kiertoharjoittelun ja keskivartalotreenin. Tunti sopii jo liikuntaa harrastaneille.

CORE 15

Core-tunnilla teemme tehokkaan keskivartalotreenin kehon omalla painolla. Tehdään pääosin matolla. Core-tunti ei sisällä lämmittelyä, joten lämmittelethän etukäteen.

Core+Veny 60

Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, keskivartalon treeni ja loppuun venyttelyt. Paranna ryhtiäsi ja kehitä tasapainoasi core-osuudessa. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin jo pitkään liikuntaa harrastaneille, sillä voit itse säädellä treenin rankkuusastetta. Alussa tehdään vartaloa avaavia liikkeitä, jotka valmistavat kehoa harjoitteisiin. Varsinainen treeni kohdistuu erityisesti vatsa- ja selkälihaksiin rytmikkään musiikin tahdissa. Venyttely-osuudessa kehon eri lihasryhmät venytellään monipuolisesti. Venyttely parantaa palautumista, aineenvaihduntaa ja auttaa sinua jopa nukkumaan paremmin. Ennaltaehkäise rasitusvammoja ja tule hakemaan liikkuvuutta rentoutta ja notkeutta.

Everybody

Ylävartalopainotteinen kaikille sopiva lihaskuntojumppa. Apuna käytetään käsipainoja, keppiä ja kuminauhoja.

Farkkupeppu

Farkkupeppu on helppo, hauska, tehokas ja hikinen tunti. Liikkeet voi tehdä oman olon ja kunnon mukaan. Farkkupeppu-tunnilla saat tuloksia kun yhdistetään tanssi ja tehokkaat liikkeet yhteen hyvän musiikin kanssa.

HIIT 30

HIIT (High intensity interval training) on puolen tunnin tehotreeni. Kuormitetaan koko kehoa, erityisesti suuria lihasryhmiä ja sykkeet nostetaan korkealle. Kalorit palavat tehokkaasti, kunto kasvaa ja kroppa kiinteytyy. Tule haastamaan itsesi!

Hoikistusjumppa

Jooga

Rauhalliseen tahtiin tehtäviä kehoa avaavia, lihaskuntoa ja tasapainoa kehittäviä liikkeitä. Aurinko­ter­veh­­dykset ja muita joogan perusliikkeitä.

Kahvakuula

Tehokas lihaskuntotunti kahvakuulalla, ei vaa­­di aiempaa osaamista. Liikkeissä mukana vartalon syvät tukilihakset. Tunti kehittää lihaskestävyyttä sekä tasapai­noa.

Kehonhuolto

Huolletaan koko kehoa kokonaisvaltaisesti venyttävillä ja avaavilla liikkeillä. Sopii kaikille.

Keppi & Core

Tunnilla tehdään koko vartalon keppijumppaa. Liikkuvuusharjoittelua ja lempeää ryhdin sekä tasapainon korjausta. Core-osuudessa keskitytään keskivartalon tukilihaksiin. Opetellaan aktivoimaan keskivartalo ja harjoittamaan vatsalihasten eri osa-alueita. Tällä tunnilla parannat ryhtiä, tasapainoa ja saat keskivartaloon kiinteytystä ja tukea!

Keskivartalon Sulatus

Kiinteytys 45

Alkulämmittelyn jälkeen muokataan vaihtelevasti koko vartalon lihaksia. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja kevyitä lisäpainoja. Tunti päättyy venyttelyyn. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä.

Kinkkukuula

Kinkunkaristus

KUNTOSALI CIRCUIT

Kuntosali Circuit on monipuolisesti koko kehoa kuormittava kiertoharjoitustunti. Tunnilla opit turvalliset ja tehokkaat suoritustekniikat, laitteiden käyttöä ja kehität niin hapenkuljetuselimistön kuntoa kuin lihaskuntoakin. Tunti sisältää lyhyen alkulämmittelyn ja sopii kaiken kuntoisille.

Latino Dance 45

Latinolanteet vievät mennessään ja tanssi on todistetusti parasta aivojumppaa. Tunnilla on helppoja askelkuvioita, joista rakentuu koreografia. Kantavana ajatuksena on liikunnan ilo. Tule nauttimaan lattareiden sykkeestä ja tanssin ilosta.

Pallopilates 45

Klassista pilatesta yhdistettynä jumppapalloihin. Klassinen pilates sopii kaikille, jotka haluavat vahvistaa keskivartalon syviä tukilihaksia helpoilla perusliikkeillä hengityksen tahdittamana. Jumppapalloilla liikkeet tuntuvat entistäkin tehokkaammalta ottaen myös lantionpohjanlihakset voimakkaasti mukaan. Tunti soveltuu kaikille.

Pilates

Sekoitus perinteisiä Pilates-liikkeitä ja yksinkertaisia lihaskuntoliikkeitä. Liikkeet on mukautettu sopimaan sekä liikuntaa harrastamattomille että aiemmin liikkuneille, joten kaiken tasoiset ja ikäiset ihmiset voivat saavuttaa tuloksia ja kokea onnistumisen iloa. Pilates-hengitystekniikalla tehdyt liikkeet harjoittavat ennen kaikkea syviä vatsa- ja selkälihaksia, kehittävät koordinaatiota sekä tasapainoa. 45 min.

Piristävä Pilates

Pump 60

Yksi tunti, levytanko, painot ja kehon suurimmat lihasryhmät – maksimaaliset tulokset minimaalisessa ajassa! Jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot. Lihaskuntoa kehittävä ja rasvaa polttava! Sopii kaikille.

RVP

R-reidet, V-vatsa, P-pakarat. Tunti keskittyy kehon suuriin lihasryhmiin. Voit osallistua tunnille, vaikka sinulla ei olisi kokemusta ryhmäliikunnasta. Tunnilla aloitetaan lämmittelyllä ja liikkeet ovat helppoja ja turvallisia. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä.

Suklaansulatus

Super pakarat 45

Tunnin aikana treenataan tehokkaasti pakaralihaksen kaikki osia. Tunnilla käytetään erilaisia välineitä steppilaudasta kuminauhoihin. Tämä tunti sopii sinulle joka haluat muotoa ja pyöreyttä pakaraan.

Syvävenyttely

Rauhallinen tunti, jossa venytysasennot pidetään pidemmän aikaa. Avaa lihaskalvoja, lisää lihasten hapensaantia ja rentouttaa. Parantaa ryhtiä ja lihasten suorituskykyä.

Vatsa-selkä

Tunnilla kehitetään ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Vatsa- ja selkälihasten liikkeet muokkaavat kehosi asentoa ja kehonhallinta kehittyy tasapainossa. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. 30 min.

Venyttely

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa.

Venyttely-jooga

Ota aikaa itsellesi ja kuuntele kehon sekä mielen harmoniaa. Pitkät venyttelyt ja rauhallinen hengitys auttavat palauttamaan kehoa ja rauhoittamaan mieltä. Tunti sopii kaikille.

Virtuaalitunti™ Danza

Hauska ja helppo tanssitunti. Sisältää erityylistä musiikkia, painottuen latinalaisrytmeihin. Sopii kaikille. Hauskaa ja hikistä.

Virtuaalitunti™ Kahvakuula

Tunti on harjoittelua, joka vaikuttaa koko kehoon. Tunnin välineenä on 6 kg tai 8 kg kahvakuula ja liikkeet ovat toiminnallisia. Kahvakuula on lihaskuntoharjoittelua, mutta nostaa sykettä suoritusjaksoilla tehokkaasti. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto, kahvakuula, kiekko 2,5kg tai 5kg

Virtuaalitunti™ Kamppailu

Nyrkkeilyä, taistelulajeja ja sykkeennostoa. Tunnilla vuorottelevat iskusarjat, potkut ja hyppy/juoksuosiot. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ Keskikeho

Tunnilla kehitetään ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Vatsa- ja selkälihasten liikkeet muokkaavat kehosi asentoa ja kehonhallinta kehittyy tasapainoissa. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kiinteytys

Alkulämmittelyn jälkeen muokataan vaihtelevasti koko vartalon lihaksia. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja kevyitä lisäpainoja. Tunti päättyy venyttelyyn. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Välineet: jumppamatto, käsipainot, kuminauha.

Virtuaalitunti™ Lady Jooga

Jooga on dynaaminen länsimaiseen Astanga-joogaan perustuva tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengityksen avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: joogamatto tai jumppamatto. Tunti pidetään pikkusalissa.

Virtuaalitunti™ NiskaHartiatSelkä

Tunti on kokonaisuus, joka vahvistaa, venyttää ja rentouttaa. Vahvistavat liikkeet pohjautuvat pilatekseen, joogaan tai kuntojumppaan. Lisäksi venytetään ja avataan kireyksiä aktiivisilla avaavilla liikkeillä. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto ja Theraband tuubi/jumppakuminauha

Virtuaalitunti™ Pilates

Pilates -tekniikkaan perustuva ryhmäliikuntamuoto. Oikean suoritustekniikan ja hengitystekniikan avulla vapautat kehosi kireyksistä ja vahvistat ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Lihashuoltoa ja syvien lihasten harjoittelua, rauhallista ja rentouttavaa. Tunti pidetään pikkusalissa.

Virtuaalitunti™ ReidetVatsaPakarat

Tunti keskittyy kehon suuriin lihasryhmiin. Voit osallistua tunnille, vaikka sinulla ei olisi kokemusta ryhmäliikunnasta. Tunnilla ei ole askellusta ja liikkeet ovat helppoja ja turvallisia. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Sisäpyöräily

Sisäpyöräily on hauskaa ja tehokasta. Perustunti, jossa hiki otetaan pintaan vauhdikkailla jaksoilla ja vastuksilla. Sisäpyöräilyssä polkutekniikat ovat turvallisia ja tunnin rakenne sopii niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin pyöräilijälle. Tunnin alussa opastus pyörän säätämiseen. Kuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Välineet: sisäpyöräilypyörä.

Virtuaalitunti™ Teho

Toiminnallista harjoittelua kehonpainolla ja lisäpainoilla. Liikkeiden vaikuttavuutta voi säädellä henkilökohtaisen jaksamisen mukaan vaihtoehdoilla tai lisäpainoilla. Teho ei ole jumppaa, Teho on treeniä. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: tanko, painokiekot, step-lauta, jumppamatto

Virtuaalitunti™ Venyttely

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto. Tunti pidetään pikkusalissa.

YIN JOOGA

Yin jooga auttaa meitä kiireen keskellä tuomaan itseämme tasapainoon ja rentoutumaan. Yang on maskuliinista, aktiivista suorittamista ja yin on passiivista sekä rauhallista, ja olemme harjoituksessa enemmän tarkkailijan roolissa. Yin jooga-asanoissa viivytään useiden minuuttien ajan ja harjoitus kohdistuu kehossa sidekudokseen, nivelsiteisiin, niveliin ja fasciaan. Venytykset ovat lempeitä ja hengityksen avulla voimme päästää irti kontrollista sekä jännityksistä. Yin jooga on myös oiva tapa harjoittaa lempeyttä ja armollisuutta itseään kohtaan sekä läsnäolon taitoa.

Zumba®

Tunnilla hyödynnetään kaloreita kuluttavaa ja kuntoa kohottavaa intervalliharjoittelua, tanssiliikkeitä tehdään vuoroin nopeaan ja hitaaseen rytmiin. Saman tunnin aikana pääset tanssimaan vaikkapa salsaa, reggaetonia, afroa, flamencoa ja hip hoppia. Perusideana on, että tanssiliikkeet ovat helppoja, joten jokainen pääsee heti kunnolla irrottelemaan ja nauttimaan tanssimisesta. Tunnille voi osallistua ilman aikaisempaa kokemusta zumbasta.