Kajaani

Hyvinvointikeskus on avoinna avainkortilla päivittäin 5–23. Asiakaspalvelu avoinna
ma, ke, to 9.30–11.30 ja 16–18

Viikko-ohjelma

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    07:00Virtuaalitunti RVP 30' (30 min)

    Reisi-Vatsa-Pakara on lihaskuntotunti jossa keskitytään reisien, pakaroiden ja vatsan trimmaukseen ja vahvistamiseen. Sopii mainiosti kaikille.

    10:00LattariMix (60 min)

    Hauska ja energinen tunti, joka saa hymyn huulille ja hien virtaamaan. Tunnilla tanssitaan pääosin rytmikkäiden latinalaisrytmien tahdissa. Tunti soveltuu niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin tanssahtelijalle.

    11:10Virtuaalitunti™ Venyttely 30' (30 min)

    Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto.

    17:00RVP (30 min)

    Tehokas reisi-, vatsa-, pakaralihaksia muokkaava treeni. Tunti ei sisällä askellusta. Sopii kaikille.

    17:40NHS (30 min)

    Niska-hartia-selkä-tunti on kokonaisuus, joka vahvistaa, lisää liikkuvuutta ja rentouttaa. Vahvistavina liikkeinä lihaskunto- ja liikkuvuusharjoitteet ja joogaan pohjautuvat liikkeet. Liikkeet ovat helppoja ja rentouttavia.

    18:30Virtuaalitunti™ Jooga (30 min)

    Jooga on dynaaminen länsimaiseen Astanga-joogaan perustuva tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengityksen avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: joogamatto tai jumppamatto

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    07:00Virtuaalitunti™ Venyttely 30' (30 min)

    Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto.

    10:00LadySpin (30 min)

    LadySpin-tunnilla jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan säätämällä itselleen sopivan vastuksen. Siksi tunti sopii kaikenkuntoisille. LadySpin on vauhdikas, tehokas ja hauska tapa kohottaa aerobista kuntoa. Ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan, tulet niitä tarvitsemaan. Joka tunnin alussa käydään läpi pyörän säädöt, ajoasento ja polkutekniikka.

    Ohjaaja: Niiki Alakärppä

    10:40Circuit Training (30 min)

    Tehokas kiertoharjoittelu, jossa käytetään kahvakuulia, painoja ja keppejä. Treeni vahvistaa koko kehoa ja saa hien pintaan hauskalla tavalla. Sopii kaikentasoisille kuntoilijoille. Tunti toteutetaan jumppasalissa kiertämällä pisteeltä toiselle aikaa vastaan. Tunti ei sisällä askelsarjoja.

    Ohjaaja: Niiki Alakärppä

    17:00Kahvakuula (45 min)

    Kahvakuulaharjoittelu tarjoaa yhdistetyn voima-, lihaskunto- ja aerobisen harjoituksen. Liikkeet tehdään aikaa vastaan, omassa tahdissa. Tunti soveltuu kaikille, tarjoten samalla haastetta myös kokeneemmalle kuulailijalle.

    Ohjaaja: Niiki Alakärppä

    17:55Venyttely (15 min)

    Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja ja lisätään liikkuvuutta.

    Ohjaaja: Niiki Alakärppä

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    07:00Virtuaalitunti™ Teho 30' (30 min)

    Toiminnallista harjoittelua kehonpainolla ja lisäpainoilla. Liikkeiden vaikuttavuutta voi säädellä henkilökohtaisen jaksamisen mukaan vaihtoehdoilla tai lisäpainoilla. Teho ei ole jumppaa, Teho on treeniä. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: tanko, painokiekot, step-lauta, jumppamatto

    17:00Virtuaalitunti™ IISEE Aero (45 min)

    IISEE Aero -sisäpyöräilytunnit ovat kuntoa kehittäviä harjoituksia, joista suurin osa tavoitteellisesti harjoittelusta koostuu. Tunnilla pärjää mainiosti vähemmälläkin pyöräilykokemuksella.

    18:00Jooga (60 min)

    Kehoa ja mieltä huoltava tunti, joka edistää liikkuvuutta ja voimaa sekä auttaa rentoutumaan. Perustuu hathajoogaan ja joka tunnilla on vaihtuva teema (esim. selkä-niska-hartia, lantion liikkuvuus). Tunti sopii aloittelijalle. Joustavat ja rennot vaatteet, tunnilla ollaan paljain jaloin.

    Ohjaaja: Miia Moilanen

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    07:00Virtuaalitunti™ Pilates 30' (30 min)

    Parhaat liikuntamuodot ovat sellaisia, joiden avulla opimme käyttämään paremmin omaa kehoamme. Pilates on ehdottomasti yksi tällaisista. Vahvista sen avulla keskivartalon lihaksiasi ja löydä tasapainoinen keho ja hyvä olo.

    10:00FarkkuPeppu (30 min)

    FarkkuPeppu-tunti koostuu aerobisesta, sykettä nostavasta lämmittelystä, lihaskuntoharjoitteista seisten ja lattialla ja loppujäähdyttelystä. Lämmittelyssä nostetaan energisen musiikin tahdittamana hikeä pintaan ja tunnelmaa kattoon; bilefiilistä täynnä olevat liikkeet tekevät tiukasta harjoittelusta hauskan ja tuottavat hyvää oloa! Lihaskuntoharjoitteissa keskitytään erityisesti niihin kehon osiin, joille farkkujen tiukkuus ja istuvuus asettavat vaatimuksia.

    Ohjaaja: Outi Salmela

    10:40FysioStretch (30 min)

    Kehoa kokonaisvaltaisesti huoltava tunti fysioterapeutin ohjauksessa. Tunnin alussa lämmitellään, tehdään rauhallisia lihasvoimaharjoitteita huomioiden myös syvät lihakset sekä lantionpohja, tasapainoharjoitteita unohtamatta. Seuraavaksi tehdään rauhalliset, pitkäkestoiset venytykset hengityksen tahtiin. Välineiden käyttö tunnilla on mahdollista.

    Ohjaaja: Outi Salmela

    17:00LattariMix (30 min)

    Hauska ja energinen tunti, joka saa hymyn huulille ja hien virtaamaan. Tunnilla tanssitaan pääosin rytmikkäiden latinalaisrytmien tahdissa. Tunti soveltuu niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin tanssahtelijalle.

    Ohjaaja: Outi Salmela

    17:40FarkkuPeppu (30 min)

    FarkkuPeppu-tunti koostuu aerobisesta, sykettä nostavasta lämmittelystä, lihaskuntoharjoitteista seisten ja lattialla ja loppujäähdyttelystä. Lämmittelyssä nostetaan energisen musiikin tahdittamana hikeä pintaan ja tunnelmaa kattoon; bilefiilistä täynnä olevat liikkeet tekevät tiukasta harjoittelusta hauskan ja tuottavat hyvää oloa! Lihaskuntoharjoitteissa keskitytään erityisesti niihin kehon osiin, joille farkkujen tiukkuus ja istuvuus asettavat vaatimuksia.

    Ohjaaja: Outi Salmela

    18:30Virtuaalitunti™ IISEE Aero (30 min)

    IISEE Aero -sisäpyöräilytunnit ovat kuntoa kehittäviä harjoituksia, joista suurin osa tavoitteellisesti harjoittelusta koostuu. Tunnilla pärjää mainiosti vähemmälläkin pyöräilykokemuksella.

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    07:00Virtuaalitunti™ Venyttely 30' (30 min)

    Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto.

    10:00Kehonhuolto (60 min)

    Huoltava tunti, jossa käydään läpi kehon ongelmakohtia voimistaen ja elvyttäen. Tunnilla tehdään rauhallisia avaavia liikkeitä keholle ja venytellään.

    Ohjaaja: Niiki Alakärppä

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™