Kajaani

Hyvinvointikeskus on avoinna avainkortilla päivittäin 5–23. Asiakaspalvelu avoinna
ma–to 9.30–11.30 ja 16–18

Tuntikuvaukset

BodyTrimmi

Tunti soveltuu naisille, joilla on tavoitteena kiinteytyminen, lihasmassan kasvattaminen, kehonmuokkaus ja painonhallinta. Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, tiukista lihaskuntopattereista, joihin jokaiseen kuuluu 2-4 liikettä. Yhtä patteria tehdään 2-4 kierrosta. Liikkeet tehdään omassa tahdissa, aikaa vastaan. Pattereiden välissä pidetään tauko. Tunnilla hyödynnetään eri välineitä. Lopuksi venytellään.

Circuit Training

Tehokas kiertoharjoittelu, jossa käytetään kahvakuulia, painoja ja keppejä. Treeni vahvistaa koko kehoa ja saa hien pintaan hauskalla tavalla. Sopii kaikentasoisille kuntoilijoille. Tunti toteutetaan jumppasalissa kiertämällä pisteeltä toiselle aikaa vastaan. Tunti ei sisällä askelsarjoja.

Coretrimmi

Tällä tunnilla keskivartalosi vahvistuu. Tunti koostuu tiukista keskivartaloa kuormittavista lihaskuntopattereista, joihin jokaiseen kuuluu 2-4 liikettä. Yhtä patteria tehdään 2-4 kierrosta. Liikkeet tehdään omassa tahdissa, aikaa vastaan. Pattereiden välissä pidetään lyhyt tauko. Tunnilla voidaan hyödyntää eri välineitä.

FarkkuPeppu

FarkkuPeppu-tunti koostuu aerobisesta, sykettä nostavasta lämmittelystä, lihaskuntoharjoitteista seisten ja lattialla ja loppujäähdyttelystä. Lämmittelyssä nostetaan energisen musiikin tahdittamana hikeä pintaan ja tunnelmaa kattoon; bilefiilistä täynnä olevat liikkeet tekevät tiukasta harjoittelusta hauskan ja tuottavat hyvää oloa! Lihaskuntoharjoitteissa keskitytään erityisesti niihin kehon osiin, joille farkkujen tiukkuus ja istuvuus asettavat vaatimuksia.

FasciaMethod

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMethod-tunti koostuu myofaskiaalisesta liikkuvuusharjoittelusta, dynaamisesta täsmävenyttelystä kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelusta ja turvallisesta faskiakäsittelystä pallolla. Myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu on faskialinjoja eli lihastoimintaketjuja mukailevaa dynaamista harjoittelua. Harjoittelu on rauhallista, laaja-alaista, täysiä nivelten liikeratoja hyödyntävää. Tavoitteena on saada faskiakerrosten välistä liikettä aikaan ja sitä kautta nesteyttää lihasten ja faskioiden jatkumoa eli myofaskiaa. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisimpiin tuki- ja liikuntaelinoireisiin. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään ja edistää hyvinvointiaan.

Flexi-Bar

Flexi-Bar-harjoittelu sopii kaiken ikäisille ja kokoisille kuntoilijoille. Tunnilla käytetään Flexi-Baria, tankoa, jonka heiluriliike aktivoi lihaksia tehokkaasti. Flexi-Bar harjoittelu voi helpottaa niskahartiaseudun kipuja, parantaa ryhtiäsi ja muokkaa vartaloasi. Lihashuoltoa ja syvien lihasten harjoittelua, rauhallista ja rentouttavaa.

FysioStretch

Kehoa kokonaisvaltaisesti huoltava tunti fysioterapeutin ohjauksessa. Tunnin alussa lämmitellään, tehdään rauhallisia lihasvoimaharjoitteita huomioiden myös syvät lihakset sekä lantionpohja, tasapainoharjoitteita unohtamatta. Seuraavaksi tehdään rauhalliset, pitkäkestoiset venytykset hengityksen tahtiin. Välineiden käyttö tunnilla on mahdollista. Tunti on aina ohjaajan itse suunnittelema, joten tuntien sisällöt eroavat toisistaan.

HIIT

Tehokas pikatreeni! HIIT on sykettä nostattava aikaa vastaan tehtävä intervallitreeni. Liikkeet ovat helppoja suorittaa ja saavat takuulla hien pintaan.Tunnilla kehität aerobista sekä anaerobista kestävyyttä, lihaskuntoa, liikehallintaa ja lihastasapainoa. Tunti sisältää hyppyjä ja nopeita liikkeen vaihtoja.

Jooga

Kehoa ja mieltä huoltava tunti, joka edistää liikkuvuutta ja voimaa sekä auttaa rentoutumaan. Perustuu hathajoogaan ja joka tunnilla on vaihtuva teema (esim. selkä-niska-hartia, lantion liikkuvuus). Tunti sopii aloittelijalle. Joustavat ja rennot vaatteet, tunnilla ollaan paljain jaloin.

Kahvakuula

Kahvakuulaharjoittelu tarjoaa yhdistetyn voima-, lihaskunto- ja aerobisen harjoituksen. Liikkeet tehdään aikaa vastaan, omassa tahdissa. Tunti soveltuu kaikille, tarjoten samalla haastetta myös kokeneemmalle kuulailijalle.

Kaikille avoimet PT-treenit (45 min)

Tällä tunnilla treenataan personal trainerin tsemppauksessa. Tunnilla vuorottelevat erilaiset väline- ja kehonpainotreenit, circuit training sekä toiminnalliset treenit. Tunnilla saat tekniikkaopastusta ja treenivinkkejä sekä hyvän mielen ja hien pintaan!

Kehonhuolto

Huoltava tunti, jossa käydään läpi kehon ongelmakohtia voimistaen ja elvyttäen. Tunnilla tehdään rauhallisia avaavia liikkeitä keholle ja venytellään.

LADYBODY

Tunnin alussa lämmitellään ja tehdään rentoa liikkuvaa sarjaa. Tunnin voimaosiossa treenataan kokonaisvaltaisesti koko kroppa, hyödyntäen oman kehon painoa sekä lisäksi mm. käsipainoja, pump-painoja, kahvakuulaa ja step-lautaa. Lopussa pienet palauttavat venyttelyt. Harjoitteille on aina useampi suoritustapa, jolloin saat varmasti haastettua itseäsi juuri sinulle sopivalla tavalla.

LadySpin

LadySpin-tunnilla jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan säätämällä itselleen sopivan vastuksen. Siksi tunti sopii kaikenkuntoisille. LadySpin on vauhdikas, tehokas ja hauska tapa kohottaa aerobista kuntoa. Ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan, tulet niitä tarvitsemaan. Joka tunnin alussa käydään läpi pyörän säädöt, ajoasento ja polkutekniikka.

LADYSTEP

LadyStep on vauhdikas keskitason step aerobic -tunti. Välineenä tunnilla on steppilauta, jonka päälle askelletaan. Tunnilla on mahdollisuus tehdä joko helpompi tai haastavampi vaihtoehto. Ota mukaasi myös hikipyyhe ja juomapullo.

LADYTRIMMI

Ladytrimmi on monipuolinen lihaskuntotunti, jossa haastetaan koko kehon lihaksistoa erilaisia välineitä hyväksikäyttäen. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta sekä loppuverryttelyistä. Tunti soveltuu kaikille.

LattariMix

Hauska ja energinen tunti, joka saa hymyn huulille ja hien virtaamaan. Tunnilla tanssitaan pääosin rytmikkäiden latinalaisrytmien tahdissa. Tunti soveltuu niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin tanssahtelijalle.

LAVIS®

LAVIS on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja, kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

LES MILLS BARRE®

Ihastuttava 30 minuutin mittainen tunti, joka vahvistaa kehon tukilihaksistoa ja parantaa liikkuvuutta sekä ryhtiä. Harjoitus antaa haasteita myös tasapainolle ja koordinaatiokyvylle. Kaunis musiikki ja balettiin pohjautuva liikekieli sanastoineen luovat tunnille ainutlaatuisen tunnelman. Harjoituksissa käytetään osin pieniä painoja. Aikaisempaa kokemusta baletista ei tarvita.

LES MILLS BODYPUMP®

BODYPUMP® on tangolla ja painoilla tehtävä harjoitus. Se muokkaa, virittää ja voimistaa koko kehoasi, nopeasti. Tunnilla treenataan perusteellisesti mm. pakarat, selkä, ojentajat, hauis, takareidet, olkapäät ja vatsalihakset. BODYPUMP®issa keskitytään useisiin toistoihin pienillä painoilla. Poltat kaloreita, kehität lihasvoimaa ja saavutat kiinteän sekä lihaksikkaan vartalon nopeasti. BODYPUMP® on yksi nopeimmista keinoista pistää koko keho kuntoon, koska se haastaa tärkeimmät lihasryhmät intensiiviseen treeniin. Samalla kuitenkin päätät itse, minkä kokoisilla painoilla treenaat! Tule ja koe tämän hittitunnin teho ja hauskuus!

NHS

Niska-hartia-selkä-tunti on kokonaisuus, joka vahvistaa, lisää liikkuvuutta ja rentouttaa. Vahvistavina liikkeinä lihaskunto- ja liikkuvuusharjoitteet ja joogaan pohjautuvat liikkeet. Liikkeet ovat helppoja ja rentouttavia.

Personal trainerin ohjausaika

Personal Trainerimme ohjaamassa kuntosalilla. Tunnin aikana voit kysellä liikevinkkejä, saada treenitsemppausta tai kysellä vinkkejä hyvinvointiin liittyen.

PUHTI

PUHTI tuo puhtia, jaksamista ja vireyttä arkeesi. Tällä tunnilla lisäät energiaasi ja parannat lihastasapainoasi. Tunti sisältää helpon alkulämmittelyn askeltamalla, lihaskunto-osion jossa käytetään lisäpainoja. Liikkuvuus ja keskivartalon tuki paranevat huomaamatta tunnin aikana. Tunnilla käytetään välineenä tankoa ilman lisäpainoja sekä kiekkoa. Tunnin lopuksi tehdään lyhyet venytykset. Tunti sopii kaikenkuntoisille, koska liikkeissä on erilaisia vaihtoehtoja.

RVP

Tehokas reisi-, vatsa-, pakaralihaksia muokkaava treeni. Tunti ei sisällä askellusta. Sopii kaikille.

TIMMI

Hikinen, tehokas, selkeä, fiilistä kohottava lihaskuntotunti. Tunnin aikana tehdään helppo alkulämmittely, lihaskunto-osuus (käytetään välillä erilaisia ja eripainoisia kuntoiluvälineitä) ja lopussa verrytellään. Kaikki liikkeet voi tehdä oman tason mukaan ja ohjaaja näyttää helpomman ja haastavamman vaihtoehdon. Tule ja timmiydy!

Ulkotreenit

Kaikille sopiva personal trainerin ohjaama lihaskuntotreeni ulkona, LadyLinen lähimaastossa. Säänmukainen varustus, mutta kaatosateen sattuessa treenaamme sisällä.

Venyttely

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja ja lisätään liikkuvuutta.

Virtuaalitunti RVP 30'

Reisi-Vatsa-Pakara on lihaskuntotunti jossa keskitytään reisien, pakaroiden ja vatsan trimmaukseen ja vahvistamiseen. Sopii mainiosti kaikille.

Virtuaalitunti ™ Kiinteytys 30'

Alkulämmittelyn jälkeen muokataan vaihtelevasti koko vartalon lihaksia. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja kevyitä lisäpainoja. Tunti päättyy venyttelyyn. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto, käsipainot, kuminauha

Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min)

Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

Virtuaalitunti™ Danza

Musiikin eri tyylejä, kaikille sopiva hauska ja helppo tanssitunti. 30 min.

Virtuaalitunti™ FarkkuPeppu

Tunti koostuu aerobisesta ja sykettä nostavasta lämmittelystä, seisten sekä lattialla tehtävistä lihaskuntoharjoitteista ja loppujäähdyttelystä. Energisen musiikin tahdittamana nostetaan hiki pintaan ja tunnelma kattoon. Bilefiilistä täynnä olevat liikkeet ovat hauskoja ja saavat taatusti hymyn huulillesi! Lihaskuntoharjoitteet keskittyvät erityisesti niille kehon alueille, joille farkkujen tiukkuus ja istuvuus asettavat vaatimuksia. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ Flexi-Bar

Flexi-Bar harjoittelu sopii kaiken ikäisille ja kokoisille kuntoilijoille. Tunnilla käytetään Flexi-Baria, tankoa, jonka heiluriliike aktivoi lihaksia tehokkaasti. Flexi-Bar harjoittelu voi helpottaa niskahartiaseudun kipuja, parantaa ryhtiäsi ja muokkaa vartaloasi. Lihashuoltoa ja syvien lihasten harjoittelua, rauhallista ja rentouttavaa.

Virtuaalitunti™ IISEE Aero

IISEE Aero -sisäpyöräilytunnit ovat kuntoa kehittäviä harjoituksia, joista suurin osa tavoitteellisesti harjoittelusta koostuu. Tunnilla pärjää mainiosti vähemmälläkin pyöräilykokemuksella.

Virtuaalitunti™ IISEE Lime

IISEE Lime on sisäpyöräilytunneista lempein. Se sopii täydellisesti ensimmäiseksi sisäpyöräilytunniksi tai vaikka ylläpitäväksi harjoitukseksi raskaampien treenien lomaan. IISEE Lime -tunnilla joka toinen kappale tehdään palauttavampaa työtä.

Virtuaalitunti™ Jooga

Jooga on dynaaminen länsimaiseen Astanga-joogaan perustuva tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengityksen avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: joogamatto tai jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kamppailu 30'

Nyrkkeilyä, taistelulajeja ja sykkeennostoa. Tunnilla vuorottelevat iskusarjat, potkut ja hyppy/juoksuosiot. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä.

Virtuaalitunti™ Keskikeho

Tunnilla kehitetään ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Vatsa- ja selkälihasten liikkeet muokkaavat kehosi asentoa ja kehonhallinta kehittyy tasapainoissa. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ NiskaHartiatSelkä

Tunti on kokonaisuus, joka vahvistaa, venyttää ja rentouttaa. Vahvistavat liikkeet pohjautuvat pilatekseen, joogaan tai kuntojumppaan. Lisäksi venytetään ja avataan kireyksiä aktiivisilla avaavilla liikkeillä. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto ja Theraband tuubi/jumppakuminauha

Virtuaalitunti™ Pilates 30'

Parhaat liikuntamuodot ovat sellaisia, joiden avulla opimme käyttämään paremmin omaa kehoamme. Pilates on ehdottomasti yksi tällaisista. Vahvista sen avulla keskivartalon lihaksiasi ja löydä tasapainoinen keho ja hyvä olo.

Virtuaalitunti™ PUHTI

PUHTI tuo puhtia, jaksamista ja vireyttä arkeesi! PUHTI on lempeä voiman lähettiläs, josta saat energiaa ja parannat lihastasapainoasi. Tunti sisältää vauhtia ja voimaa haluamallasi tasolla, liikkuvuus ja keskivartalon tuki paranevat huomaamatta tunnin aikana.

Virtuaalitunti™ Teho 30'

Toiminnallista harjoittelua kehonpainolla ja lisäpainoilla. Liikkeiden vaikuttavuutta voi säädellä henkilökohtaisen jaksamisen mukaan vaihtoehdoilla tai lisäpainoilla. Teho ei ole jumppaa, Teho on treeniä. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: tanko, painokiekot, step-lauta, jumppamatto

Virtuaalitunti™ TIMMI

TIMMI on hikinen, tehokas, selkeä ja fiilistä kohottava lihaskuntotunti. Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta sekä loppuverrytellystä. Liikkeet voi tehdä oman tason mukaan ja ohjaaja näyttää niistä aina helpot sekä haastavat vaihtoehdot. Tule ja timmiydy! Tunnin kesto 30 min. Välineet: käsipainot tai painokiekot

Virtuaalitunti™ Venyttely 30'

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto.

Yhteislenkki

Matalasykkeinen yhteislenkki, johon yhdistetään oman kehon painolla tehtävää lihaskuntoharjoittelua. Lähtö tapahtuu LadyLinelta. Sään mukainen varustus. Tulee mukaan ulkoilemaan kanssamme.

Lue lisää!