Iisalmi

Hyvinvointikeskus on avoinna avainkortilla päivittäin 4–24. Asiakaspalvelu on avoinna
ma 12–19
ti–to 12–18
pe 9–11

Viikko-ohjelma

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    12:30Virtuaalitunti RVP 30' (30 min)

    Reisi-Vatsa-Pakara on lihaskuntotunti jossa keskitytään reisien, pakaroiden ja vatsan trimmaukseen ja vahvistamiseen. Sopii mainiosti kaikille.

    13:00Virtuaalitunti™ Venyttely 30' (30 min)

    Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto.

    16:30Coretrimmi (20 min)

    Tällä tunnilla keskivartalosi vahvistuu. Tunti koostuu tiukista keskivartaloa kuormittavista lihaskuntopattereista, joihin jokaiseen kuuluu 2-4 liikettä. Yhtä patteria tehdään 2-4 kierrosta. Liikkeet tehdään omassa tahdissa, aikaa vastaan. Pattereiden välissä pidetään lyhyt tauko. Tunnilla voidaan hyödyntää eri välineitä.

    Ohjaaja: Heli Veteli

    17:00BAILALATINO (50 min)

    Bailalatino-tunti on riemukkaan hikinen tanssitunti. Bailalatino-tunneilla tanssitaan erilaisiin latinalaisrytmien tahtiin helppoja koreografioita. Tunti soveltuu kaikille. Tunnilla virtaa hiki ja huolet unohtuvat.

    Ohjaaja: Heli Hyvärinen

    18:10Kaikille avoimet PT-treenit (45 min) (45 min)

    Tällä tunnilla treenataan personal trainerin tsemppauksessa. Tunnilla vuorottelevat erilaiset väline- ja kehonpainotreenit, circuit training sekä toiminnalliset treenit. Tunnilla saat tekniikkaopastusta ja treenivinkkejä sekä hyvän mielen ja hien pintaan!

    Ohjaaja: Heli Veteli

    19:15Terve-Selkä-Jooga (60 min)

    Kehoa ja mieltä huoltava tunti, joka edistää kehon joustavuutta ja voimaa sekä tukee mielen tasapainoa ja rentoutumista. Perustuu hathajoogaan, jossa joka tunnilla on vaihtuva teema selän terveys huomioiden. Esimerkiksi kierrot, selän venytys ja joustavuus, lantion avaus, rinnan avaus sekä taakse taivutukset.

    Ohjaaja: Minna Ruotsalainen

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:30Virtuaalitunti™ TIMMI (30 min)

    TIMMI on hikinen, tehokas, selkeä ja fiilistä kohottava lihaskuntotunti. Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta sekä loppuverrytellystä. Liikkeet voi tehdä oman tason mukaan ja ohjaaja näyttää niistä aina helpot sekä haastavat vaihtoehdot. Tule ja timmiydy! Tunnin kesto 30 min. Välineet: käsipainot tai painokiekot

    10:30LadyPilates (perustaso) (60 min)

    LadyPilates-tunnin pohjana ovat Joseph Pilateksen kuusi periaatetta: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunnilla keskitytään keskivartalon vahvistamiseen sekä tasapainon ja liikkuvuuden lisäämiseen rauhallisesti Pilateksen alkeisliikkeitä hyödyntäen. Tunti sopii aloittelijoille sekä pidempään Pilatesta harrastaneille.

    Ohjaaja: Minna Ruotsalainen

    11:30Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    16:30FarkkuPeppu (30 min)

    FarkkuPeppu-tunti koostuu aerobisesta, sykettä nostavasta lämmittelystä, lihaskuntoharjoitteista seisten ja lattialla ja loppujäähdyttelystä. Lämmittelyssä nostetaan energisen musiikin tahdittamana hikeä pintaan ja tunnelmaa kattoon; bilefiilistä täynnä olevat liikkeet tekevät tiukasta harjoittelusta hauskan ja tuottavat hyvää oloa! Lihaskuntoharjoitteissa keskitytään erityisesti niihin kehon osiin, joille farkkujen tiukkuus ja istuvuus asettavat vaatimuksia.

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    17:10Zumba® (45 min)

    Zumba® on latinorytmeihin perustuva, koko maailman valloittanut tanssifitness-tunti. Se on useita tanssityylejä yhdistävää, rytmikästä, helppoa ja hauskaa tanssia, jossa rasva palaa vastustamattoman mukaansa tempaavalla tavalla. Sopii kaikille liikkujille. Zumba fitness on liikuntamuoto, joka on sekä hauskaa että tehokasta! Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    18:05LadySpin (45 min)

    LadySpin -tunnilla jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan säätämällä itselleen sopivan vastuksen. Siksi tunti sopii kaikenkuntoisille. LadySpin on vauhdikas, tehokas ja hauska tapa kohottaa aerobista kuntoa. Ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan, tulet niitä tarvitsemaan. Joka tunnin alussa käydään läpi pyörän säädöt, ajoasento ja polkutekniikka.

    Ohjaaja: Heli Veteli

    18:05PILOXING® (45 min)

    Piloxing on pähkinänkuoressa pilateksen inspiroimien liikkeiden ja nyrkkeilyn yhdistelmä – pilates ja boxing, piloxing. Kuntoilukonsepti on kotoisin USA:sta: ruotsalainen tanssija Viveca Jensen halusi kehitellä kuntoilumuodon, joka on keholle terveellinen ja joka samalla vahvistaa itsetuntoa. (55 min)

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    19:00BODYBALANCE® (45 min)

    Rentouttava ja harmoninen tunti, joka perustuu joogan, Tai Chi’n ja pilateksen liikkeisiin. BodyBalance parantaa liikkuvuutta, tasapainoa ja voimaa. Ota hetki itsellesi ja nauti kehon ja mielen harmoniasta. Harjoittelu tunnilla on rentouttavaa ja rauhallista, keskittyen lihashuoltoon ja syvien lihasten harjoitteluun. Tunnilla harjoitellaan paljain varpain.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:30Virtuaalitunti™ PUHTI (30 min)

    PUHTI tuo puhtia, jaksamista ja vireyttä arkeesi! PUHTI on lempeä voiman lähettiläs, josta saat energiaa ja parannat lihastasapainoasi. Tunti sisältää vauhtia ja voimaa haluamallasi tasolla, liikkuvuus ja keskivartalon tuki paranevat huomaamatta tunnin aikana.

    10:00Virtuaalitunti™ Jooga (30 min)

    Jooga on dynaaminen länsimaiseen Astanga-joogaan perustuva tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengityksen avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: joogamatto tai jumppamatto

    11:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    16:30HIIT (20 min)

    Tehokas pikatreeni! HIIT on sykettä nostattava aikaa vastaan tehtävä intervallitreeni. Liikkeet ovat helppoja suorittaa ja saavat takuulla hien pintaan.Tunnilla kehität aerobista sekä anaerobista kestävyyttä, lihaskuntoa, liikehallintaa ja lihastasapainoa. Tunti sisältää hyppyjä ja nopeita liikkeen vaihtoja.

    Ohjaaja: Heli Veteli

    17:00BodyTrimmi (45 min)

    Tunti soveltuu naisille, joilla on tavoitteena kiinteytyminen, lihasmassan kasvattaminen, kehonmuokkaus ja painonhallinta. Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, tiukista lihaskuntopattereista, joihin jokaiseen kuuluu 2-4 liikettä. Yhtä patteria tehdään 2-4 kierrosta. Liikkeet tehdään omassa tahdissa, aikaa vastaan. Pattereiden välissä pidetään tauko. Tunnilla hyödynnetään eri välineitä. Lopuksi venytellään.

    Ohjaaja: Heli Veteli

    18:00Lempeä Ilmajooga (60 min)

    Lempeää joogaa kankaan avustamana. Kattoon kiinnitetyn suuren kankaan avulla kehität liikkuvuutta, vahvistat kehoa ja avaat hengitysteitä. Kangas eli hammock mahdollistaa haastavampien liikkeiden tekemisen ja venytykset ovat miellyttäviä ja pehmeitä. Harjoitukset kehittävät tehokkaasti keskivartalon lihaksia, kehonhallintaa sekä parantavat liikkuvuutta. Tule tunnille polvet peittävissä housuissa, käsivarret peittävässä paidassa sekä puhtaissa sukissa. Jätä kellot, korut ja silmälasit pois ja varmista ettei vaatteissasi ole vetoketjuja eikä roikkuvia naruja. Tunnilla ollaan myös paljain varpain. Tunnin soveltuvuudesta lisätietoa Ilmajooga-välilehdeltä. Varaa paikkasi vastaanotosta ennakkoon.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:30Zumba® (30 min)

    Zumba® on latinorytmeihin perustuva, koko maailman valloittanut tanssifitness-tunti. Se on useita tanssityylejä yhdistävää, rytmikästä, helppoa ja hauskaa tanssia, jossa rasva palaa vastustamattoman mukaansa tempaavalla tavalla. Sopii kaikille liikkujille. Zumba fitness on liikuntamuoto, joka on sekä hauskaa että tehokasta! Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    10:05FASCIASTRECH (30 min)

    Kehoa huoltava tunti fysioterapeutin ohjauksessa. Tunnilla tehdään liikkuvuutta ja liikkeiden hallintaa kehittäviä harjoitteita sekä dynaamisia venytyksiä. Tunnin tavoitteena on parantaa kokonaisvaltaista kehon hyvinvointia ja kehittää suorituskykyä.

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    11:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    16:30TIMMI (30 min)

    Hikinen, tehokas, selkeä, fiilistä kohottava lihaskuntotunti Tunnin aikana tehdään helppo alkulämmittely, lihaskunto - osuus (käytetään välillä erilaisia ja eripainoisia kuntoiluvälineitä) ja lopussa verrytellään. Kaikki liikkeet voi tehdä oman tason mukaan ja ohjaaja näyttää helpomman ja haastavamman vaihtoehdon. Tule ja timmiydy!

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    17:10LadySpin (30 min)

    LadySpin -tunnilla jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan säätämällä itselleen sopivan vastuksen. Siksi tunti sopii kaikenkuntoisille. LadySpin on vauhdikas, tehokas ja hauska tapa kohottaa aerobista kuntoa. Ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan, tulet niitä tarvitsemaan. Joka tunnin alussa käydään läpi pyörän säädöt, ajoasento ja polkutekniikka.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    17:50Circuit Training (45 min)

    Tehokas kiertoharjoittelu, jossa käytetään kahvakuulia, painoja ja keppejä. Treeni vahvistaa koko kehoa ja saa hien pintaan hauskalla tavalla. Sopii kaikentasoisille kuntoilijoille. Tunti toteutetaan jumppasalissa kiertämällä pisteeltä toiselle aikaa vastaan. Tunti ei sisällä askelsarjoja.

    Ohjaaja: Heli Veteli

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:45LAVIS® (45 min)

    LAVIS on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja, kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

    Ohjaaja: Minna Ruotsalainen

    10:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    14:00Les Mills BODYPUMP® Virtual (60 min)

    Les Mills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot.

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:30LadySpin (30 min)

    LadySpin -tunnilla jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan säätämällä itselleen sopivan vastuksen. Siksi tunti sopii kaikenkuntoisille. LadySpin on vauhdikas, tehokas ja hauska tapa kohottaa aerobista kuntoa. Ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan, tulet niitä tarvitsemaan. Joka tunnin alussa käydään läpi pyörän säädöt, ajoasento ja polkutekniikka.

    Ohjaaja: Heli Veteli

    10:15Lempeä Ilmajooga (60 min)

    Lempeää joogaa kankaan avustamana. Kattoon kiinnitetyn suuren kankaan avulla kehität liikkuvuutta, vahvistat kehoa ja avaat hengitysteitä. Kangas eli hammock mahdollistaa haastavampien liikkeiden tekemisen ja venytykset ovat miellyttäviä ja pehmeitä. Harjoitukset kehittävät tehokkaasti keskivartalon lihaksia, kehonhallintaa sekä parantavat liikkuvuutta. Tule tunnille polvet peittävissä housuissa, käsivarret peittävässä paidassa sekä puhtaissa sukissa. Jätä kellot, korut ja silmälasit pois ja varmista ettei vaatteissasi ole vetoketjuja eikä roikkuvia naruja. Tunnilla ollaan myös paljain varpain. Tunnin soveltuvuudesta lisätietoa Ilmajooga-välilehdeltä. Varaa paikkasi vastaanotosta ennakkoon.

    Ohjaaja: Heli Veteli

    12:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    9:00Virtuaalitunti RVP 30' (30 min)

    Reisi-Vatsa-Pakara on lihaskuntotunti jossa keskitytään reisien, pakaroiden ja vatsan trimmaukseen ja vahvistamiseen. Sopii mainiosti kaikille.

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    17:30Voimajooga (90 min)

    Voimajooga perustuu ashtangajoogan 1. sarjaan. Ashtangajoogaa luonnehditaan usein liikunnalliseksi, fyysiseksi ja dynaamiseksi joogaksi. Voimajooga tunnilla vahvistetaan kehoa keskittyen oman kehon liikkeisiin ja hengitykseen. Jooga vahvistaa tehokkaasti koko kehoa ja lisää liikkuvuutta, kehonhallintaa, tasapainoa ja venyvyyttä. Tämä harjoitus sopii niin aloittelijalle kuin pidempäänkin harrastaneelle. Tunnin päätteeksi 30 min Äänimaljarentoutus, halutessasi voit poistua 60 min kohdalla.

    Ohjaaja: Lisa Soelberg