Iisalmi

Hyvinvointikeskus on avoinna avainkortilla päivittäin 4–24. Asiakaspalvelu on avoinna
ma–ti 12–18.30
ke–to 12–18
pe 11–13

Viikko-ohjelma

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    12:30Virtuaalitunti™ Keskikeho (30 min)

    Tunnilla kehitetään ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Vatsa- ja selkälihasten liikkeet muokkaavat kehosi asentoa ja kehonhallinta kehittyy tasapainoissa. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

    13:00Virtuaalitunti™ Venyttely 30' (30 min)

    Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto.

    16:30PILOXING® (55 min)

    Piloxing on pähkinänkuoressa pilateksen inspiroimien liikkeiden ja nyrkkeilyn yhdistelmä – pilates ja boxing, piloxing. Kuntoilukonsepti on kotoisin USA:sta: ruotsalainen tanssija Viveca Jensen halusi kehitellä kuntoilumuodon, joka on keholle terveellinen ja joka samalla vahvistaa itsetuntoa. (55 min)

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    17:35Zumba® (30 min)

    Zumba® on latinorytmeihin perustuva, koko maailman valloittanut tanssifitness-tunti. Se on useita tanssityylejä yhdistävää, rytmikästä, helppoa ja hauskaa tanssia, jossa rasva palaa vastustamattoman mukaansa tempaavalla tavalla. Sopii kaikille liikkujille. Zumba fitness on liikuntamuoto, joka on sekä hauskaa että tehokasta! Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    17:35LadySpin (30 min)

    LadySpin -tunnilla jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan säätämällä itselleen sopivan vastuksen. Siksi tunti sopii kaikenkuntoisille. LadySpin on vauhdikas, tehokas ja hauska tapa kohottaa aerobista kuntoa. Ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan, tulet niitä tarvitsemaan. Joka tunnin alussa käydään läpi pyörän säädöt, ajoasento ja polkutekniikka.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    18:10FitnessPilates (30 min)

    Fitness Pilateksessa keskitytään parantamaan erityisesti keskivartalon lihaksistoa, joista tärkeimpinä syvät vatsalihakset sekä selkärankaa tukeva lihaksisto. Liikkeet tehdään rauhallisessa tahdissa, omaa hengitystä ja kehoa mukaillen. Tunnit koostuvat tasapaino-harjoitteista, lihaskuntoliikkeistä, sekä vartalon venyvyyttä parantavista harjoitteista. Kenkiä ei tunnilla tarvita. Tunti soveltuu kaikille.

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    18:15BODYPUMP® (45 min)

    LesMills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Alkulämmittelyn jälkeen lähdetään tekemään töitä. Jokainen tunnin musiikkikappale on valittu tarkasti eri lihasryhmiä ajatellen. Hittikappaleet kestävät 4-5 minuuttia ja jokaisen kappaleen tahdissa treenataan yhtä tiettyä lihasryhmää. Rinta, selkä, olkapäät, vatsalihakset, kädet ja jalat käydään intensiivisesti läpi. Lopussa rauhoitutaan ja venytellään hitaamman kappaleen tahdissa. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot. Tunti ei sisällä askelsarjoja eikä hyppyjä.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    18:45FysioStretch (30 min)

    Kehoa kokonaisvaltaisesti huoltava tunti fysioterapeutin ohjauksessa. Tunnin alussa lämmitellään, tehdään rauhallisia lihasvoimaharjoitteita huomioiden myös syvät lihakset sekä lantionpohja, tasapainoharjoitteita unohtamatta. Seuraavaksi tehdään rauhalliset, pitkäkestoiset venytykset hengityksen tahtiin. Välineiden käyttö tunnilla on mahdollista.

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:30BodyTrimmi (45 min)

    Tunti soveltuu naisille, joilla on tavoitteena kiinteytyminen, lihasmassan kasvattaminen, kehonmuokkaus ja painonhallinta. Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, tiukista lihaskuntopattereista, joihin jokaiseen kuuluu 2-4 liikettä. Yhtä patteria tehdään 2-4 kierrosta. Liikkeet tehdään omassa tahdissa, aikaa vastaan. Pattereiden välissä pidetään tauko. Tunnilla hyödynnetään eri välineitä. Lopuksi venytellään.

    Ohjaaja: Heli Veteli

    10:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    16:30TEHOTREENI (45 min)

    Tehotreenissä vuorottelevat circuit training, toiminnallinen treeni sekä hiit ja kehonhuolto yhdistettynä. Tunnilla haastat itsesi Personal trainerin tsemppauksessa. Liikkeet tehdään aikaa vastaan, joten saat tehtyä kunkin päivän tasoa vastaavan treenin hauskasti porukassa. Kunto kohoaa viikosta toiseen vaihtelevissa treeneissä huomaamatta. Asiakkaat voivat esittää toiveita seuraavan tunnin sisällöstä. Tunti sopii myös aloittelijoille.

    Ohjaaja: Heli Veteli

    17:25Bailatino® (60 min)

    Bailatino® on tanssillinen liikuntamuoto, jonka perusajatuksena on tuoda ihmiset lähemmäksi latinalaista musiikkia ja tanssia. Bailatinotuntimme koreografiat etenevät kauden aikana haastaviksi, joten aiempi tanssitausta vaaditaan. Bailatinotunnin aikana nautitaan musiikista ja pidetään hauskaa yhdessä muun ryhmän kanssa.

    Ohjaaja: Helka Honkanen

    18:35BODYBALANCE® (45 min)

    Rentouttava ja harmoninen tunti, joka perustuu joogan, Tai Chi’n ja pilateksen liikkeisiin. BodyBalance parantaa liikkuvuutta, tasapainoa ja voimaa. Ota hetki itsellesi ja nauti kehon ja mielen harmoniasta. Harjoittelu tunnilla on rentouttavaa ja rauhallista, keskittyen lihashuoltoon ja syvien lihasten harjoitteluun. Tunnilla harjoitellaan paljain varpain.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    19:30Les Mills BODYPUMP® Virtual (60 min)

    Les Mills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot.

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    06:30Virtuaalitunti™ Pilates 30' (30 min)

    Parhaat liikuntamuodot ovat sellaisia, joiden avulla opimme käyttämään paremmin omaa kehoamme. Pilates on ehdottomasti yksi tällaisista. Vahvista sen avulla keskivartalon lihaksiasi ja löydä tasapainoinen keho ja hyvä olo.

    07:00Virtuaalitunti RVP 30' (30 min)

    Reisi-Vatsa-Pakara on lihaskuntotunti jossa keskitytään reisien, pakaroiden ja vatsan trimmaukseen ja vahvistamiseen. Sopii mainiosti kaikille.

    09:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    16:30Pilates & Roll (perustaso) (55 min)

    Tunti sopii niille, jotka ovat käyneet Pilates starttikurssin/ yksilöohjauksen tai harrastaneet Pilatesta aiemmin. Tunnin pohjana ovat Joseph Pilateksen kuusi periaatetta: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunnilla keskitytään keskivartalon vahvistamiseen sekä tasapainon ja liikkuvuuden lisäämiseen rauhallisesti Pilateksen alkeisliikkeitä sekä rullaa hyödyntäen. Tunnin loppuosassa tutustutaan kehoa huoltaviin rullaustekniikoihin.

    Ohjaaja: Minna Ruotsalainen

    17:30BodyTrimmi (45 min)

    Tunti soveltuu naisille, joilla on tavoitteena kiinteytyminen, lihasmassan kasvattaminen, kehonmuokkaus ja painonhallinta. Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, tiukista lihaskuntopattereista, joihin jokaiseen kuuluu 2-4 liikettä. Yhtä patteria tehdään 2-4 kierrosta. Liikkeet tehdään omassa tahdissa, aikaa vastaan. Pattereiden välissä pidetään tauko. Tunnilla hyödynnetään eri välineitä. Lopuksi venytellään.

    Ohjaaja: Heli Veteli

    18:20LadySpin (30 min)

    LadySpin -tunnilla jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan säätämällä itselleen sopivan vastuksen. Siksi tunti sopii kaikenkuntoisille. LadySpin on vauhdikas, tehokas ja hauska tapa kohottaa aerobista kuntoa. Ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan, tulet niitä tarvitsemaan. Joka tunnin alussa käydään läpi pyörän säädöt, ajoasento ja polkutekniikka.

    Ohjaaja: Heli Veteli

    19:00Ilmajooga (70 min)

    Lempeää joogaa kankaan avustamana. Kattoon kiinnitetyn suuren kankaan avulla kehität liikkuvuutta, vahvistat kehoa ja avaat hengitysteitä. Kangas eli hammock mahdollistaa haastavampien liikkeiden tekemisen ja venytykset ovat miellyttäviä ja pehmeitä. Harjoitukset kehittävät tehokkaasti keskivartalon lihaksia, kehonhallintaa sekä parantavat liikkuvuutta. Tule tunnille polvet peittävissä housuissa, olkapäät peittävässä paidassa sekä puhtaissa sukissa. Jätä kellot, korut ja silmälasit pois ja varmista ettei vaatteissasi ole vetoketjuja eikä roikkuvia naruja. Tunnilla ollaan myös paljain varpain. Tunnin soveltuvuudesta lisätietoa Ilmajooga-välilehdeltä.

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    10:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    16:30Zumba® (45 min)

    Zumba® on latinorytmeihin perustuva, koko maailman valloittanut tanssifitness-tunti. Se on useita tanssityylejä yhdistävää, rytmikästä, helppoa ja hauskaa tanssia, jossa rasva palaa vastustamattoman mukaansa tempaavalla tavalla. Sopii kaikille liikkujille. Zumba fitness on liikuntamuoto, joka on sekä hauskaa että tehokasta! Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    17:20LadyBody (30 min)

    LadyBody on koko kehon lihaskuntotunti, joka sopii kaikille. Tämä tunti ei sisällä askelsarjoja eikä hyppyjä. Mukaansatempaavat musiikit siivittävät treeniäsi etkä edes huomaa hikoilevasi. Ohjaajana toimii rautainen ammattilaisemme Jonna joka on koulutukseltaan fysioterapeutti. Huomioithan että Tunnilla tehdään osa liikkeistä konttausasennosta.

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    17:55FitnessPilates (45 min)

    Fitness Pilateksessa keskitytään parantamaan erityisesti keskivartalon lihaksistoa, joista tärkeimpinä syvät vatsalihakset sekä selkärankaa tukeva lihaksisto. Liikkeet tehdään rauhallisessa tahdissa, omaa hengitystä ja kehoa mukaillen. Tunnit koostuvat tasapaino-harjoitteista, lihaskuntoliikkeistä, sekä vartalon venyvyyttä parantavista harjoitteista. Kenkiä ei tunnilla tarvita. Tunti soveltuu kaikille.

    Ohjaaja: Jonna Rytkönen

    18:05CXWORX® (30 min)

    LesMills-tunti. Tällä tunnilla treenaat tehokkaasti korsettisi kuntoon. Tunti sisältää harjoitteita vatsa-, reisi- ja pakaralihaksille sekä yläselälle. Välineinä käytetään vastuskuminauhaa sekä painolevyä. Tunti ei sisällä askelsarjoja eikä hyppyjä.

    Ohjaaja: Miia Moilanen

    18:45Jooga (60 min)

    Kehoa ja mieltä huoltava tunti, joka edistää kehon joustavuutta ja voima sekä tukee mielen tasapainoa ja rentoutumista. Perustuu hathajoogaan, jossa joka tunnilla on vaihtuva teema. Esimerkiksi kierrot, selän venytys ja joustavuus, lantion avaus, rinnan avaus sekä taaksepäin taivutukset.

    Ohjaaja: Miia Moilanen

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    09:30Les Mills TONE™ (45 min)

    45 minuutin kokonaisvaltainen yhdistelmä lihaskuntoa, kestävyyttä ja keskivartalotreeniä yhden tunnin aikana. Askelkyykyt, kyykyt, toiminnallinen harjoittelu ja vastuskuminauhaliikkeet haastavat kehoasi ja polttavat kaloreita. Tunti tarjoaa kuntoilullesi jykevän perustan, jolle voit turvallisesti rakentaa: liikkeistä on tarjolla paljon vaihtoehtoja, joten tunnilla riittää sopivasti onnistumisen elämyksiä ja haasteita kaiken kuntoisille.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    16:00Les Mills BODYPUMP® Virtual (60 min)

    Les Mills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot.

    17:00LAVIS® (45 min)

    LAVIS on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja, kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

    Ohjaaja: Helka Honkanen

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:30LadySpin (45 min)

    LadySpin -tunnilla jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan säätämällä itselleen sopivan vastuksen. Siksi tunti sopii kaikenkuntoisille. LadySpin on vauhdikas, tehokas ja hauska tapa kohottaa aerobista kuntoa. Ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan, tulet niitä tarvitsemaan. Joka tunnin alussa käydään läpi pyörän säädöt, ajoasento ja polkutekniikka.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    10:30Ilmajooga (70 min)

    Lempeää joogaa kankaan avustamana. Kattoon kiinnitetyn suuren kankaan avulla kehität liikkuvuutta, vahvistat kehoa ja avaat hengitysteitä. Kangas eli hammock mahdollistaa haastavampien liikkeiden tekemisen ja venytykset ovat miellyttäviä ja pehmeitä. Harjoitukset kehittävät tehokkaasti keskivartalon lihaksia, kehonhallintaa sekä parantavat liikkuvuutta. Tule tunnille polvet peittävissä housuissa, olkapäät peittävässä paidassa sekä puhtaissa sukissa. Jätä kellot, korut ja silmälasit pois ja varmista ettei vaatteissasi ole vetoketjuja eikä roikkuvia naruja. Tunnilla ollaan myös paljain varpain. Tunnin soveltuvuudesta lisätietoa Ilmajooga-välilehdeltä.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    16:30LAVIS® (45 min)

    LAVIS on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja, kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

    Ohjaaja: Minna Ruotsalainen