Iisalmi

Hyvinvointikeskus on avoinna avainkortilla päivittäin 4–24. Asiakaspalvelu on avoinna
ma 12–17, ti 12–16.30
ke 12–17.30, to 12–18

Viikko-ohjelma

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    12:30Virtuaalitunti™ Keskikeho (30 min)

    Tunnilla kehitetään ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Vatsa- ja selkälihasten liikkeet muokkaavat kehosi asentoa ja kehonhallinta kehittyy tasapainoissa. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

    13:00Virtuaalitunti™ Venyttely 30' (30 min)

    Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto.

    17:00Ulkotreenit (45 min)

    Kaikille sopiva personal trainerin ohjaama lihaskuntotreeni ulkona, LadyLinen lähimaastossa. Säänmukainen varustus, mutta kaatosateen sattuessa treenaamme sisällä.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    18:00LadySpin (30 min)

    LadySpin -tunnilla jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan säätämällä itselleen sopivan vastuksen. Siksi tunti sopii kaikenkuntoisille. LadySpin on vauhdikas, tehokas ja hauska tapa kohottaa aerobista kuntoa. Ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan, tulet niitä tarvitsemaan. Joka tunnin alussa käydään läpi pyörän säädöt, ajoasento ja polkutekniikka.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    18:40Putkirullaus (30 min)

    Putkirullaus on erittäin kätevä tapa huoltaa lihaksia. Rullaus lisää nivelten liikkuvuutta, lihasten joustavuutta ja parantaa ryhtiä. Putkirullaus on mukavaa ja tuntuvaa kehon venyttelyä rullan avulla. Tunnilla käytetään välineenä pilatesrullaa.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    06:30Virtuaalitunti™ Pilates 30' (30 min)

    Parhaat liikuntamuodot ovat sellaisia, joiden avulla opimme käyttämään paremmin omaa kehoamme. Pilates on ehdottomasti yksi tällaisista. Vahvista sen avulla keskivartalon lihaksiasi ja löydä tasapainoinen keho ja hyvä olo.

    07:00Virtuaalitunti RVP 30' (30 min)

    Reisi-Vatsa-Pakara on lihaskuntotunti jossa keskitytään reisien, pakaroiden ja vatsan trimmaukseen ja vahvistamiseen. Sopii mainiosti kaikille.

    10:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    17:00Rivitanssi (60 min)

    Rivitanssissa kaikki tanssijat tekevät samat liikkeet, tyypillisesti asettuen yhteen tai useampiin yhdensuuntaisiin riveihin. Tanssille on tyypillistä, että sen kuluessa tanssijat kääntyvät 90 tai 180 astetta ja toistavat samat liikkeet toiseen suuntaan. Rivitanssissa ei ole paria.

    18:10Lempeä Ilmajooga (60 min)

    Lempeää joogaa kankaan avustamana. Kattoon kiinnitetyn suuren kankaan avulla kehität liikkuvuutta, vahvistat kehoa ja avaat hengitysteitä. Kangas eli hammock mahdollistaa haastavampien liikkeiden tekemisen ja venytykset ovat miellyttäviä ja pehmeitä. Harjoitukset kehittävät tehokkaasti keskivartalon lihaksia, kehonhallintaa sekä parantavat liikkuvuutta. Tule tunnille polvet peittävissä housuissa, käsivarret peittävässä paidassa sekä puhtaissa sukissa. Jätä kellot, korut ja silmälasit pois ja varmista ettei vaatteissasi ole vetoketjuja eikä roikkuvia naruja. Tunnilla ollaan myös paljain varpain. Tunnin soveltuvuudesta lisätietoa Ilmajooga-välilehdeltä. Varaa paikkasi vastaanotosta ennakkoon.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    10:30Virtuaalitunti™ Jooga (30 min)

    Jooga on dynaaminen länsimaiseen Astanga-joogaan perustuva tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengityksen avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: joogamatto tai jumppamatto

    11:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    16:45PUHTI (45 min)

    PUHTI tuo puhtia, jaksamista ja vireyttä arkeesi. Tällä tunnilla lisäät energiaasi ja parannat lihastasapainoasi. Tunti sisältää helpon alkulämmittelyn askeltamalla, lihaskunto-osion jossa käytetään lisäpainoja. Liikkuvuus ja keskivartalon tuki paranevat huomaamatta tunnin aikana. Tunnilla käytetään välineenä tankoa ilman lisäpainoja sekä kiekkoa. Tunnin lopuksi tehdään lyhyet venytykset. Tunti sopii kaikenkuntoisille, koska liikkeissä on erilaisia vaihtoehtoja.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    17:40BodyTrimmi (45 min)

    Tunti soveltuu naisille, joilla on tavoitteena kiinteytyminen, lihasmassan kasvattaminen, kehonmuokkaus ja painonhallinta. Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, tiukista lihaskuntopattereista, joihin jokaiseen kuuluu 2-4 liikettä. Yhtä patteria tehdään 2-4 kierrosta. Liikkeet tehdään omassa tahdissa, aikaa vastaan. Pattereiden välissä pidetään tauko. Tunnilla hyödynnetään eri välineitä. Lopuksi venytellään.

    Ohjaaja: Tanja Särkelä

    18:30LadyPilates (perustaso) (60 min)

    LadyPilates-tunnin pohjana ovat Joseph Pilateksen kuusi periaatetta: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunnilla keskitytään keskivartalon vahvistamiseen sekä tasapainon ja liikkuvuuden lisäämiseen rauhallisesti Pilateksen alkeisliikkeitä hyödyntäen. Tunti sopii aloittelijoille sekä pidempään Pilatesta harrastaneille.

    Ohjaaja: Minna Ruotsalainen

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    12:00Les Mills BODYPUMP® Virtual (45 min)

    Les Mills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot.

    12:45Virtuaalitunti™ Venyttely 30' (30 min)

    Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto.

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    09:30PUHTI (45 min)

    PUHTI tuo puhtia, jaksamista ja vireyttä arkeesi. Tällä tunnilla lisäät energiaasi ja parannat lihastasapainoasi. Tunti sisältää helpon alkulämmittelyn askeltamalla, lihaskunto-osion jossa käytetään lisäpainoja. Liikkuvuus ja keskivartalon tuki paranevat huomaamatta tunnin aikana. Tunnilla käytetään välineenä tankoa ilman lisäpainoja sekä kiekkoa. Tunnin lopuksi tehdään lyhyet venytykset. Tunti sopii kaikenkuntoisille, koska liikkeissä on erilaisia vaihtoehtoja.

    Ohjaaja: Satu Kainulainen

    10:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    14:00Les Mills BODYPUMP® Virtual (60 min)

    Les Mills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot.

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    12:00Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min) (180 min)

    Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

    AikaNimi ja kuvausTehoa ja vauhtiaHelppoa & tehokastaBody and MindVirtuaalitunti™
    16:30Jooga (60 min)

    Kehoa ja mieltä huoltava tunti, joka edistää kehon joustavuutta ja voima sekä tukee mielen tasapainoa ja rentoutumista. Perustuu hathajoogaan, jossa joka tunnilla on vaihtuva teema. Esimerkiksi kierrot, selän venytys ja joustavuus, lantion avaus, rinnan avaus sekä taaksepäin taivutukset.

    Ohjaaja: Minna Ruotsalainen