C:

Iisalmi

Hyvinvointikeskus on avoinna avainkortilla päivittäin 4–24. Asiakaspalvelu on avoinna
ma 12–19
ti ja to 12–18
ke 12–17
pe 15–16.30

Tuntikuvaukset

BAILALATINO

Bailalatino-tunti on riemukkaan hikinen tanssitunti. Bailalatino-tunneilla tanssitaan erilaisiin latinalaisrytmien tahtiin helppoja koreografioita. Tunti soveltuu kaikille. Tunnilla virtaa hiki ja huolet unohtuvat.

BODYBALANCE®

Rentouttava ja harmoninen tunti, joka perustuu joogan, Tai Chi’n ja pilateksen liikkeisiin. BodyBalance parantaa liikkuvuutta, tasapainoa ja voimaa. Ota hetki itsellesi ja nauti kehon ja mielen harmoniasta. Harjoittelu tunnilla on rentouttavaa ja rauhallista, keskittyen lihashuoltoon ja syvien lihasten harjoitteluun. Tunnilla harjoitellaan paljain varpain.

BODYPUMP®

LesMills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Alkulämmittelyn jälkeen lähdetään tekemään töitä. Jokainen tunnin musiikkikappale on valittu tarkasti eri lihasryhmiä ajatellen. Hittikappaleet kestävät 4-5 minuuttia ja jokaisen kappaleen tahdissa treenataan yhtä tiettyä lihasryhmää. Rinta, selkä, olkapäät, vatsalihakset, kädet ja jalat käydään intensiivisesti läpi. Lopussa rauhoitutaan ja venytellään hitaamman kappaleen tahdissa. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot. Tunti ei sisällä askelsarjoja eikä hyppyjä.

BODYPUMP® TEKNIIKKATUNTI

Les Mills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot. Tekniikkatunnilla perehdytään treenin lomassa vielä tarkemmin oikeisiin liiketekniikoihin. Tästä tunnista hyötyy niin aloitteleva, kuin kokenutkin liikkuja.

BodyTrimmi

Tunti soveltuu naisille, joilla on tavoitteena kiinteytyminen, lihasmassan kasvattaminen, kehonmuokkaus ja painonhallinta. Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, tiukista lihaskuntopattereista, joihin jokaiseen kuuluu 2-4 liikettä. Yhtä patteria tehdään 2-4 kierrosta. Liikkeet tehdään omassa tahdissa, aikaa vastaan. Pattereiden välissä pidetään tauko. Tunnilla hyödynnetään eri välineitä. Lopuksi venytellään.

Circuit Training

Tehokas kiertoharjoittelu, jossa käytetään kahvakuulia, painoja ja keppejä. Treeni vahvistaa koko kehoa ja saa hien pintaan hauskalla tavalla. Sopii kaikentasoisille kuntoilijoille. Tunti toteutetaan jumppasalissa kiertämällä pisteeltä toiselle aikaa vastaan. Tunti ei sisällä askelsarjoja.

Coretrimmi

Tällä tunnilla keskivartalosi vahvistuu. Tunti koostuu tiukista keskivartaloa kuormittavista lihaskuntopattereista, joihin jokaiseen kuuluu 2-4 liikettä. Yhtä patteria tehdään 2-4 kierrosta. Liikkeet tehdään omassa tahdissa, aikaa vastaan. Pattereiden välissä pidetään lyhyt tauko. Tunnilla voidaan hyödyntää eri välineitä.

FarkkuPeppu

FarkkuPeppu-tunti koostuu aerobisesta, sykettä nostavasta lämmittelystä, lihaskuntoharjoitteista seisten ja lattialla ja loppujäähdyttelystä. Lämmittelyssä nostetaan energisen musiikin tahdittamana hikeä pintaan ja tunnelmaa kattoon; bilefiilistä täynnä olevat liikkeet tekevät tiukasta harjoittelusta hauskan ja tuottavat hyvää oloa! Lihaskuntoharjoitteissa keskitytään erityisesti niihin kehon osiin, joille farkkujen tiukkuus ja istuvuus asettavat vaatimuksia.

FitnessPilates

Fitness Pilateksessa keskitytään parantamaan erityisesti keskivartalon lihaksistoa, joista tärkeimpinä syvät vatsalihakset sekä selkärankaa tukeva lihaksisto. Liikkeet tehdään rauhallisessa tahdissa, omaa hengitystä ja kehoa mukaillen. Tunnit koostuvat tasapaino-harjoitteista, lihaskuntoliikkeistä, sekä vartalon venyvyyttä parantavista harjoitteista. Kenkiä ei tunnilla tarvita. Tunti soveltuu kaikille.

FysioStretch

Kehoa kokonaisvaltaisesti huoltava tunti fysioterapeutin ohjauksessa. Tunnin alussa lämmitellään, tehdään rauhallisia lihasvoimaharjoitteita huomioiden myös syvät lihakset sekä lantionpohja, tasapainoharjoitteita unohtamatta. Seuraavaksi tehdään rauhalliset, pitkäkestoiset venytykset hengityksen tahtiin. Välineiden käyttö tunnilla on mahdollista.

HIIT

Tehokas pikatreeni! HIIT on sykettä nostattava aikaa vastaan tehtävä intervallitreeni. Liikkeet ovat helppoja suorittaa ja saavat takuulla hien pintaan.Tunnilla kehität aerobista sekä anaerobista kestävyyttä, lihaskuntoa, liikehallintaa ja lihastasapainoa. Tunti sisältää hyppyjä ja nopeita liikkeen vaihtoja.

Kahvakuula

Kahvakuulaharjoittelu tarjoaa yhdistetyn voima-, lihaskunto- ja aerobisen harjoituksen. Liikkeet tehdään aikaa vastaan, omassa tahdissa. Tunti soveltuu kaikille, tarjoten samalla haastetta myös kokeneemmalle kuulailijalle.

Kehonhuolto

Huoltava tunti, jossa käydään läpi kehon ongelmakohtia voimistaen ja elvyttäen. Tunnilla tehdään rauhallisia avaavia liikkeitä keholle ja venytellään.

LadyPilates (perustaso)

LadyPilates-tunnin pohjana ovat Joseph Pilateksen kuusi periaatetta: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunnilla keskitytään keskivartalon vahvistamiseen sekä tasapainon ja liikkuvuuden lisäämiseen rauhallisesti Pilateksen alkeisliikkeitä hyödyntäen. Tunti sopii aloittelijoille sekä pidempään Pilatesta harrastaneille.

LadySpin

LadySpin -tunnilla jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan säätämällä itselleen sopivan vastuksen. Siksi tunti sopii kaikenkuntoisille. LadySpin on vauhdikas, tehokas ja hauska tapa kohottaa aerobista kuntoa. Ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan, tulet niitä tarvitsemaan. Joka tunnin alussa käydään läpi pyörän säädöt, ajoasento ja polkutekniikka.

LAVIS®

LAVIS on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja, kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Lempeä Ilmajooga

Lempeää joogaa kankaan avustamana. Kattoon kiinnitetyn suuren kankaan avulla kehität liikkuvuutta, vahvistat kehoa ja avaat hengitysteitä. Kangas eli hammock mahdollistaa haastavampien liikkeiden tekemisen ja venytykset ovat miellyttäviä ja pehmeitä. Harjoitukset kehittävät tehokkaasti keskivartalon lihaksia, kehonhallintaa sekä parantavat liikkuvuutta. Tule tunnille polvet peittävissä housuissa, käsivarret peittävässä paidassa sekä puhtaissa sukissa. Jätä kellot, korut ja silmälasit pois ja varmista ettei vaatteissasi ole vetoketjuja eikä roikkuvia naruja. Tunnilla ollaan myös paljain varpain. Tunnin soveltuvuudesta lisätietoa Ilmajooga-välilehdeltä. Varaa paikkasi vastaanotosta ennakkoon.

Les Mills BODYBALANCE® Virtual

Tunnin liikkeissä mukana elementtejä mm. tai chi-, jooga- ja pilates-suuntauksista. Rentouttavan musiikin tahdissa tehtävät liikkeet huoltavat kehoa ja mieltä sekä parantavat lihaskuntoa, tasapainoa ja liikkuvuutta.

Les Mills BODYCOMBAT® Virtual

Les Mills-tunti. Pohjautuu kamppailulajeihin. Mukaansatempaavan musiikin tahdissa tehdyt lyönnit ja potkut parantavat sekä kuntoa että lihaskestävyyttä.

Les Mills BODYPUMP® Virtual

Les Mills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot.

Personal trainerin ohjausaika

Personal Trainerimme ohjaamassa kuntosalilla. Tunnin aikana voit kysellä liikevinkkejä, saada treenitsemppausta tai kysellä vinkkejä hyvinvointiin liittyen.

PILOXING®

Piloxing on pähkinänkuoressa pilateksen inspiroimien liikkeiden ja nyrkkeilyn yhdistelmä – pilates ja boxing, piloxing. Kuntoilukonsepti on kotoisin USA:sta: ruotsalainen tanssija Viveca Jensen halusi kehitellä kuntoilumuodon, joka on keholle terveellinen ja joka samalla vahvistaa itsetuntoa. (55 min)

PT-treenit

Tällä tunnilla treenataan lihaskuntoa personal trainerin tsemppauksessa. Tunnilla vuorottelevat erilaiset väline- ja kehonpainotreenit, circuit training sekä toiminnalliset treenit. Tunnilla saat tekniikkaopastusta ja treenivinkkejä sekä hyvän mielen ja hien pintaan!

PUHTI

PUHTI tuo puhtia, jaksamista ja vireyttä arkeesi. Tällä tunnilla lisäät energiaasi ja parannat lihastasapainoasi. Tunti sisältää helpon alkulämmittelyn askeltamalla, lihaskunto-osion jossa käytetään lisäpainoja. Liikkuvuus ja keskivartalon tuki paranevat huomaamatta tunnin aikana. Tunnilla käytetään välineenä tankoa ilman lisäpainoja sekä kiekkoa. Tunnin lopuksi tehdään lyhyet venytykset. Tunti sopii kaikenkuntoisille, koska liikkeissä on erilaisia vaihtoehtoja.

Putkirullaus

Putkirullaus on erittäin kätevä tapa huoltaa lihaksia. Rullaus lisää nivelten liikkuvuutta, lihasten joustavuutta ja parantaa ryhtiä. Putkirullaus on mukavaa ja tuntuvaa kehon venyttelyä rullan avulla. Tunnilla käytetään välineenä pilatesrullaa.

Terve-Selkä-Jooga

Kehoa ja mieltä huoltava tunti, joka edistää kehon joustavuutta ja voimaa sekä tukee mielen tasapainoa ja rentoutumista. Perustuu hathajoogaan, jossa joka tunnilla on vaihtuva teema selän terveys huomioiden. Esimerkiksi kierrot, selän venytys ja joustavuus, lantion avaus, rinnan avaus sekä taakse taivutukset.

TIMMI

Hikinen, tehokas, selkeä, fiilistä kohottava lihaskuntotunti Tunnin aikana tehdään helppo alkulämmittely, lihaskunto - osuus (käytetään välillä erilaisia ja eripainoisia kuntoiluvälineitä) ja lopussa verrytellään. Kaikki liikkeet voi tehdä oman tason mukaan ja ohjaaja näyttää helpomman ja haastavamman vaihtoehdon. Tule ja timmiydy!

Ulkotreenit

Kaikille sopiva personal trainerin ohjaama lihaskuntotreeni ulkona, LadyLinen lähimaastossa. Säänmukainen varustus, mutta kaatosateen sattuessa treenaamme sisällä.

Vahva Ilmajooga

Joogaa kankaan avustamana. Kattoon kiinnitetyn suuren kankaan avulla kehität liikkuvuutta, vahvistat kehoa ja avaat hengitysteitä. Vahva Ilmajooga-tunnin harjoitukset ovat haastavampia kuin Lempeällä tunnilla, joten tälle tunnille osallistumisen edellytyksenä on perusharjoitusten osaaminen. Tunnilla vaaditaan voimaa ja kehonhallintaa. Kangas eli hammock mahdollistaa haastavampien liikkeiden tekemisen. Harjoitukset kehittävät tehokkaasti keskivartalon lihaksia, kehonhallintaa sekä parantavat liikkuvuutta. Tule tunnille polvet peittävissä housuissa, käsivarret peittävässä paidassa sekä puhtaissa sukissa. Jätä kellot, korut ja silmälasit pois ja varmista ettei vaatteissasi ole vetoketjuja eikä roikkuvia naruja. Tunnilla ollaan myös paljain varpain. Kysy lisää henkilökunnalta. Varaa paikkasi vastaanotosta ennakkoon.

Venyttely

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja ja lisätään liikkuvuutta.

Virtuaalitunti RVP 30'

Reisi-Vatsa-Pakara on lihaskuntotunti jossa keskitytään reisien, pakaroiden ja vatsan trimmaukseen ja vahvistamiseen. Sopii mainiosti kaikille.

Virtuaalitunti ™ Kiinteytys 30'

Alkulämmittelyn jälkeen muokataan vaihtelevasti koko vartalon lihaksia. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja kevyitä lisäpainoja. Tunti päättyy venyttelyyn. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto, käsipainot, kuminauha

Virtuaalitunti™ Äiti-lapsiaika 180' (180 min)

Äiti-lapsiaikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Äiti-lapsijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

Virtuaalitunti™ Danza

Musiikin eri tyylejä, kaikille sopiva hauska ja helppo tanssitunti. 30 min.

Virtuaalitunti™ FarkkuPeppu

Tunti koostuu aerobisesta ja sykettä nostavasta lämmittelystä, seisten sekä lattialla tehtävistä lihaskuntoharjoitteista ja loppujäähdyttelystä. Energisen musiikin tahdittamana nostetaan hiki pintaan ja tunnelma kattoon. Bilefiilistä täynnä olevat liikkeet ovat hauskoja ja saavat taatusti hymyn huulillesi! Lihaskuntoharjoitteet keskittyvät erityisesti niille kehon alueille, joille farkkujen tiukkuus ja istuvuus asettavat vaatimuksia. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ Flexi-Bar

Flexi-Bar harjoittelu sopii kaiken ikäisille ja kokoisille kuntoilijoille. Tunnilla käytetään Flexi-Baria, tankoa, jonka heiluriliike aktivoi lihaksia tehokkaasti. Flexi-Bar harjoittelu voi helpottaa niskahartiaseudun kipuja, parantaa ryhtiäsi ja muokkaa vartaloasi. Lihashuoltoa ja syvien lihasten harjoittelua, rauhallista ja rentouttavaa.

Virtuaalitunti™ IISEE Aero

IISEE Aero -sisäpyöräilytunnit ovat kuntoa kehittäviä harjoituksia, joista suurin osa tavoitteellisesti harjoittelusta koostuu. Tunnilla pärjää mainiosti vähemmälläkin pyöräilykokemuksella.

Virtuaalitunti™ IISEE Lime

IISEE Lime on sisäpyöräilytunneista lempein. Se sopii täydellisesti ensimmäiseksi sisäpyöräilytunniksi tai vaikka ylläpitäväksi harjoitukseksi raskaampien treenien lomaan. IISEE Lime -tunnilla joka toinen kappale tehdään palauttavampaa työtä.

Virtuaalitunti™ Jooga

Jooga on dynaaminen länsimaiseen Astanga-joogaan perustuva tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengityksen avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: joogamatto tai jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kamppailu 30'

Nyrkkeilyä, taistelulajeja ja sykkeennostoa. Tunnilla vuorottelevat iskusarjat, potkut ja hyppy/juoksuosiot. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä.

Virtuaalitunti™ Keskikeho

Tunnilla kehitetään ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Vatsa- ja selkälihasten liikkeet muokkaavat kehosi asentoa ja kehonhallinta kehittyy tasapainoissa. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ NiskaHartiatSelkä

Tunti on kokonaisuus, joka vahvistaa, venyttää ja rentouttaa. Vahvistavat liikkeet pohjautuvat pilatekseen, joogaan tai kuntojumppaan. Lisäksi venytetään ja avataan kireyksiä aktiivisilla avaavilla liikkeillä. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto ja Theraband tuubi/jumppakuminauha

Virtuaalitunti™ Pilates 30'

Parhaat liikuntamuodot ovat sellaisia, joiden avulla opimme käyttämään paremmin omaa kehoamme. Pilates on ehdottomasti yksi tällaisista. Vahvista sen avulla keskivartalon lihaksiasi ja löydä tasapainoinen keho ja hyvä olo.

Virtuaalitunti™ PUHTI

PUHTI tuo puhtia, jaksamista ja vireyttä arkeesi! PUHTI on lempeä voiman lähettiläs, josta saat energiaa ja parannat lihastasapainoasi. Tunti sisältää vauhtia ja voimaa haluamallasi tasolla, liikkuvuus ja keskivartalon tuki paranevat huomaamatta tunnin aikana.

Virtuaalitunti™ Squeeze 4Venus 20'

Treenaa lantionpohjasi kuntoon tällä pikatreenillä. Tunti on suunniteltu kaikille naisille, jotka haluavat pitää lantionpohjalihaksensa hyvässä kunnossa. Hyvässä kunnossa olevat lantionpohjan lihakset lisäävät virtsanpidätyskykyä, vaikuttavat selän hyvinvointiin, parantavat ryhtiä ja lisäävät seksuaalista nautintoa.

Virtuaalitunti™ Teho 30'

Toiminnallista harjoittelua kehonpainolla ja lisäpainoilla. Liikkeiden vaikuttavuutta voi säädellä henkilökohtaisen jaksamisen mukaan vaihtoehdoilla tai lisäpainoilla. Teho ei ole jumppaa, Teho on treeniä. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: tanko, painokiekot, step-lauta, jumppamatto

Virtuaalitunti™ TIMMI

TIMMI on hikinen, tehokas, selkeä ja fiilistä kohottava lihaskuntotunti. Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta sekä loppuverrytellystä. Liikkeet voi tehdä oman tason mukaan ja ohjaaja näyttää niistä aina helpot sekä haastavat vaihtoehdot. Tule ja timmiydy! Tunnin kesto 30 min. Välineet: käsipainot tai painokiekot

Virtuaalitunti™ Venyttely 30'

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto.

Voimajooga

Voimajooga perustuu ashtangajoogan 1. sarjaan. Ashtangajoogaa luonnehditaan usein liikunnalliseksi, fyysiseksi ja dynaamiseksi joogaksi. Voimajooga tunnilla vahvistetaan kehoa keskittyen oman kehon liikkeisiin ja hengitykseen. Jooga vahvistaa tehokkaasti koko kehoa ja lisää liikkuvuutta, kehonhallintaa, tasapainoa ja venyvyyttä. Tämä harjoitus sopii niin aloittelijalle kuin pidempäänkin harrastaneelle.

Yhteislenkki

Matalasykkeinen yhteislenkki, johon yhdistetään oman kehon painolla tehtävää lihaskuntoharjoittelua. Lähtö tapahtuu LadyLinelta. Sään mukainen varustus. Tulee mukaan ulkoilemaan kanssamme.

YOGAFUNC

YOGAFUNC on konseptitunti, jonka on luonut ryhmäliikunta-ammattilainen ja astangajoogaopettaja Jocke Salokorpi. YOGAFUNC-treeni on tehokas ja monipuolinen. Tuntia ohjataan motivoivaan musiikkiin, joka vaihtuu kolmen kuukauden välein. YOGAFUNC-tunnin liikkeet ja sarja perustuvat astangajoogaan, mutta tunnilla käytetään myös funktionaalisen treenin liikkeitä, esimerkiksi keskivartalon ja ylävartalon voimaosiossa. YOGAFUNC ei luonnollisesti ole perinteinen joogatunti. Jooga-asanoiden ja liikkumisen lisäksi yksi tärkeimmistä elementeistä on ilo.

Zumba®

Zumba® on latinorytmeihin perustuva, koko maailman valloittanut tanssifitness-tunti. Se on useita tanssityylejä yhdistävää, rytmikästä, helppoa ja hauskaa tanssia, jossa rasva palaa vastustamattoman mukaansa tempaavalla tavalla. Sopii kaikille liikkujille. Zumba fitness on liikuntamuoto, joka on sekä hauskaa että tehokasta! Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.