Iisalmi

Hyvinvointikeskus on avoinna avainkortilla päivittäin 4–24. Asiakaspalvelu on avoinna
ma–to 12–18 ja pe 11–13

Tuntikuvaukset

BODYBALANCE®

Rentouttava ja harmoninen tunti, joka perustuu joogan, Tai Chi’n ja pilateksen liikkeisiin. BodyBalance parantaa liikkuvuutta, tasapainoa ja voimaa. Ota hetki itsellesi ja nauti kehon ja mielen harmoniasta. Harjoittelu tunnilla on rentouttavaa ja rauhallista, keskittyen lihashuoltoon ja syvien lihasten harjoitteluun. Tunnilla harjoitellaan paljain varpain.

BODYPUMP®

LesMills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Alkulämmittelyn jälkeen lähdetään tekemään töitä. Jokainen tunnin musiikkikappale on valittu tarkasti eri lihasryhmiä ajatellen. Hittikappaleet kestävät 4-5 minuuttia ja jokaisen kappaleen tahdissa treenataan yhtä tiettyä lihasryhmää. Rinta, selkä, olkapäät, vatsalihakset, kädet ja jalat käydään intensiivisesti läpi. Lopussa rauhoitutaan ja venytellään hitaamman kappaleen tahdissa. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot. Tunti ei sisällä askelsarjoja eikä hyppyjä.

BODYPUMP® TEKNIIKKATUNTI

Les Mills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot. Tekniikkatunnilla perehdytään treenin lomassa vielä tarkemmin oikeisiin liiketekniikoihin. Tästä tunnista hyötyy niin aloitteleva, kuin kokenutkin liikkuja.

BodyTrimmi

Tunti soveltuu naisille, joilla on tavoitteena kiinteytyminen, lihasmassan kasvattaminen, kehonmuokkaus ja painonhallinta. Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, tiukista lihaskuntopattereista, joihin jokaiseen kuuluu 2-4 liikettä. Yhtä patteria tehdään 2-4 kierrosta. Liikkeet tehdään omassa tahdissa, aikaa vastaan. Pattereiden välissä pidetään tauko. Tunnilla hyödynnetään eri välineitä. Lopuksi venytellään.

Circuit Training

Tehokas kiertoharjoittelu, jossa käytetään kahvakuulia, painoja ja keppejä. Treeni vahvistaa koko kehoa ja saa hien pintaan hauskalla tavalla. Sopii kaikentasoisille kuntoilijoille. Tunti toteutetaan jumppasalissa kiertämällä pisteeltä toiselle aikaa vastaan. Tunti ei sisällä askelsarjoja.

Core&Roll

Tunnilla keskitytään keskivartalon vahvistamiseen sekä tasapainon ja liikkuvuuden lisäämiseen rauhallisesti Pilateksen alkeisliikkeitä sekä rullaa hyödyntäen. Tunnin loppuosassa tutustutaan kehoa huoltaviin rullaustekniikoihin. Tunnille osallistuminen ei vaadi aikaisempaan kokemusta Pilates-harjoittelusta.

CXWORX®

LesMills-tunti. Tällä tunnilla treenaat tehokkaasti korsettisi kuntoon. Tunti sisältää harjoitteita vatsa-, reisi- ja pakaralihaksille sekä yläselälle. Välineinä käytetään vastuskuminauhaa sekä painolevyä. Tunti ei sisällä askelsarjoja eikä hyppyjä.

FasciaMethod

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMethod-tunti koostuu myofaskiaalisesta liikkuvuusharjoittelusta, dynaamisesta täsmävenyttelystä kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelusta ja turvallisesta faskiakäsittelystä pallolla. Myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu on faskialinjoja eli lihastoimintaketjuja mukailevaa dynaamista harjoittelua. Harjoittelu on rauhallista, laaja-alaista, täysiä nivelten liikeratoja hyödyntävää. Tavoitteena on saada faskiakerrosten välistä liikettä aikaan ja sitä kautta nesteyttää lihasten ja faskioiden jatkumoa eli myofaskiaa. Näkökulma on kuntouttava sisältäen harjoitteita yleisimpiin tuki- ja liikuntaelinoireisiin.

FitnessPilates

Fitness Pilateksessa keskitytään parantamaan erityisesti keskivartalon lihaksistoa, joista tärkeimpinä syvät vatsalihakset sekä selkärankaa tukeva lihaksisto. Liikkeet tehdään rauhallisessa tahdissa, omaa hengitystä ja kehoa mukaillen. Tunnit koostuvat tasapaino-harjoitteista, lihaskuntoliikkeistä, sekä vartalon venyvyyttä parantavista harjoitteista. Kenkiä ei tunnilla tarvita. Tunti soveltuu kaikille.

FysioStretch

Kehoa kokonaisvaltaisesti huoltava tunti fysioterapeutin ohjauksessa. Tunnin alussa lämmitellään, tehdään rauhallisia lihasvoimaharjoitteita huomioiden myös syvät lihakset sekä lantionpohja, tasapainoharjoitteita unohtamatta. Seuraavaksi tehdään rauhalliset, pitkäkestoiset venytykset hengityksen tahtiin. Välineiden käyttö tunnilla on mahdollista.

HIIT

Kovatehoinen intervallitreeni, joka haastaa sykkeesi yksinkertaisilla ja tehokkailla liikkeillä.

Jooga

Kehoa ja mieltä huoltava tunti, joka edistää kehon joustavuutta ja voima sekä tukee mielen tasapainoa ja rentoutumista. Perustuu hathajoogaan, jossa joka tunnilla on vaihtuva teema. Esimerkiksi kierrot, selän venytys ja joustavuus, lantion avaus, rinnan avaus sekä taaksepäin taivutukset.

Kehonhuolto

Huoltava tunti, jossa käydään läpi kehon ongelmakohtia voimistaen ja elvyttäen. Tunnilla tehdään rauhallisia avaavia liikkeitä keholle ja venytellään.

Lady Bailatino®

Lady Bailatino® vie harrastajansa latinalaistanssien hurmaavaan maailmaan. Askeleet ovat helppoja ja koreografiat lyhyitä, joten aikaisempaa tanssitaustaa ei tarvita. Tällä tunnilla koreografiat eivät etene, vaan tunnin sisältö pysyy samana useamman viikon ajan. Tutuiksi tulevat salsa, merengue, cha cha, samba, reggaeton, rumba, mambo ja monet muut latinalaistanssit sooloversioina. Helppo ja tehokas tanssitunti jokaiselle.

LadyBody

LadyBody on koko kehon lihaskuntotunti, joka sopii kaikille. Tämä tunti ei sisällä askelsarjoja eikä hyppyjä. Mukaansatempaavat musiikit siivittävät treeniäsi etkä edes huomaa hikoilevasi. Ohjaajana toimii rautainen ammattilaisemme Jonna joka on koulutukseltaan fysioterapeutti. Huomioithan että Tunnilla tehdään osa liikkeistä konttausasennosta.

LadyBooty

Tunti alkaa alkulämmittelyllä, joka sisältää helppoa askellusta. Alkulämmittelyn jälkeen tehdään pakara- ja vatsalihasliikkeitä vuorotellen. Vatsalihasliikeitä tehdään sekä suorille, vinoille että syville lihaksille. Tule mukaan saamaan itsellesi tiukat pakarat ja upean sixpäkin!

LadyMind&Body

Tunti sopii kaikille, ei vaadi aiempaa kokemusta. Tunnin pohjana ovat Joseph Pilateksen kuusi periaatetta: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Menetelmä vahvistaa syviä ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Pilates harjoitteisiin yhdistetään joogan lempeitä liikesarjoja, joiden avulla lisätään liikkuvuutta sekä kehon ja mielen hallintaa.

LadySpin

LadySpin -tunnilla jokainen voi harjoitella omalla kuntotasollaan säätämällä itselleen sopivan vastuksen. Siksi tunti sopii kaikenkuntoisille. LadySpin on vauhdikas, tehokas ja hauska tapa kohottaa aerobista kuntoa. Ota juomapullo ja hikipyyhe mukaan, tulet niitä tarvitsemaan. Joka tunnin alussa käydään läpi pyörän säädöt, ajoasento ja polkutekniikka.

LAVIS®

LAVIS on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa, että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja, kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Les Mills BODYBALANCE® Virtual

Tunnin liikkeissä mukana elementtejä mm. tai chi-, jooga- ja pilates-suuntauksista. Rentouttavan musiikin tahdissa tehtävät liikkeet huoltavat kehoa ja mieltä sekä parantavat lihaskuntoa, tasapainoa ja liikkuvuutta.

Les Mills BODYCOMBAT® Virtual

Les Mills-tunti. Pohjautuu kamppailulajeihin. Mukaansatempaavan musiikin tahdissa tehdyt lyönnit ja potkut parantavat sekä kuntoa että lihaskestävyyttä.

Les Mills BODYPUMP® Virtual

Les Mills-tunti. Tehokas tangolla ja levypainoilla tehtävä koko kehon lihaskuntotunti. Sopii myös aloittelijoille koska jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot.

Les Mills TONE™

45 minuutin kokonaisvaltainen yhdistelmä lihaskuntoa, kestävyyttä ja keskivartalotreeniä yhden tunnin aikana. Askelkyykyt, kyykyt, toiminnallinen harjoittelu ja vastuskuminauhaliikkeet haastavat kehoasi ja polttavat kaloreita. Tunti tarjoaa kuntoilullesi jykevän perustan, jolle voit turvallisesti rakentaa: liikkeistä on tarjolla paljon vaihtoehtoja, joten tunnilla riittää sopivasti onnistumisen elämyksiä ja haasteita kaiken kuntoisille.

Personal trainerin ohjausaika

Personal Trainerimme ohjaamassa kuntosalilla. Tunnin aikana voit kysellä liikevinkkejä, saada treenitsemppausta tai kysellä vinkkejä hyvinvointiin liittyen.

Pilates & Roll (perustaso)

Tunti sopii niille, jotka ovat käyneet Pilates starttikurssin/ yksilöohjauksen tai harrastaneet Pilatesta aiemmin. Tunnin pohjana ovat Joseph Pilateksen kuusi periaatetta: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunnilla keskitytään keskivartalon vahvistamiseen sekä tasapainon ja liikkuvuuden lisäämiseen rauhallisesti Pilateksen alkeisliikkeitä sekä rullaa hyödyntäen. Tunnin loppuosassa tutustutaan kehoa huoltaviin rullaustekniikoihin.

PILOXING®

Piloxing on pähkinänkuoressa pilateksen inspiroimien liikkeiden ja nyrkkeilyn yhdistelmä – pilates ja boxning, piloxing. Kuntoilukonsepti on kotoisin USA:sta: ruotsalainen tanssija Viveca Jensen halusi kehitellä kuntoilumuodon, joka on keholle terveellinen ja joka samalla vahvistaa itsetuntoa. (55 min)

PUHTI

PUHTI tuo puhtia, jaksamista ja vireyttä arkeesi. Tällä tunnilla lisäät energiaasi ja parannat lihastasapainoasi. Tunti sisältää helpon alkulämmittelyn askeltamalla, lihaskunto-osion jossa käytetään lisäpainoja. Liikkuvuus ja keskivartalon tuki paranevat huomaamatta tunnin aikana. Tunnilla käytetään välineenä tankoa ilman lisäpainoja sekä kiekkoa. Tunnin lopuksi tehdään lyhyet venytykset. Tunti sopii kaikenkuntoisille, koska liikkeissä on erilaisia vaihtoehtoja.

Ulkotreenit

Kaikille sopiva personal trainerin ohjaama lihaskuntotreeni ulkona, LadyLinen lähimaastossa. Säänmukainen varustus, mutta kaatosateen sattuessa treenaamme sisällä.

Venyttely

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja ja lisätään liikkuvuutta.

Virtuaalitunti RVP 30'

Reisi-Vatsa-Pakara on lihaskuntotunti jossa keskitytään reisien, pakaroiden ja vatsan trimmaukseen ja vahvistamiseen. Sopii mainiosti kaikille.

Virtuaalitunti ™ Kiinteytys 30'

Alkulämmittelyn jälkeen muokataan vaihtelevasti koko vartalon lihaksia. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja kevyitä lisäpainoja. Tunti päättyy venyttelyyn. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto, käsipainot, kuminauha

Virtuaalitunti™ Danza

Musiikin eri tyylejä, kaikille sopiva hauska ja helppo tanssitunti. 30 min.

Virtuaalitunti™ Jooga

Jooga on dynaaminen länsimaiseen Astanga-joogaan perustuva tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengityksen avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: joogamatto tai jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kamppailu 30'

Nyrkkeilyä, taistelulajeja ja sykkeennostoa. Tunnilla vuorottelevat iskusarjat, potkut ja hyppy/juoksuosiot. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä.

Virtuaalitunti™ Keskikeho

Tunnilla kehitetään ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Vatsa- ja selkälihasten liikkeet muokkaavat kehosi asentoa ja kehonhallinta kehittyy tasapainoissa. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kotiäitijumppa-aika 180'

Kotiäitijumppa-aikana kuntoilet omavalintaisen harjoituksen Virtuaalitunti™ valikoimasta. Kotiäitijumppaan voit ottaa lapsesi mukaan tunnille, huolehdi lapsestasi kuntoilun aikana.

Virtuaalitunti™ NiskaHartiatSelkä

Tunti on kokonaisuus, joka vahvistaa, venyttää ja rentouttaa. Vahvistavat liikkeet pohjautuvat pilatekseen, joogaan tai kuntojumppaan. Lisäksi venytetään ja avataan kireyksiä aktiivisilla avaavilla liikkeillä. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto ja Theraband tuubi/jumppakuminauha

Virtuaalitunti™ Pilates 30'

Parhaat liikuntamuodot ovat sellaisia, joiden avulla opimme käyttämään paremmin omaa kehoamme. Pilates on ehdottomasti yksi tällaisista. Vahvista sen avulla keskivartalon lihaksiasi ja löydä tasapainoinen keho ja hyvä olo.

Virtuaalitunti™ Squeeze 4Venus 20'

Treenaa lantionpohjasi kuntoon tällä pikatreenillä. Tunti on suunniteltu kaikille naisille, jotka haluavat pitää lantionpohjalihaksensa hyvässä kunnossa. Hyvässä kunnossa olevat lantionpohjan lihakset lisäävät virtsanpidätyskykyä, vaikuttavat selän hyvinvointiin, parantavat ryhtiä ja lisäävät seksuaalista nautintoa.

Virtuaalitunti™ Teho 30'

Toiminnallista harjoittelua kehonpainolla ja lisäpainoilla. Liikkeiden vaikuttavuutta voi säädellä henkilökohtaisen jaksamisen mukaan vaihtoehdoilla tai lisäpainoilla. Teho ei ole jumppaa, Teho on treeniä. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: tanko, painokiekot, step-lauta, jumppamatto

Virtuaalitunti™ Venyttely 30'

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto.

Yhteislenkki

Matalasykkeinen yhteislenkki, johon yhdistetään oman kehon painolla tehtävää lihaskuntoharjoittelua. Lähtö tapahtuu LadyLinelta. Sään mukainen varustus. Tulee mukaan ulkoilemaan kanssamme.

Zumba®

Zumba® on latinorytmeihin perustuva, koko maailman valloittanut tanssifitness-tunti. Se on useita tanssityylejä yhdistävää, rytmikästä, helppoa ja hauskaa tanssia, jossa rasva palaa vastustamattoman mukaansa tempaavalla tavalla. Sopii kaikille liikkujille. Zumba fitness on liikuntamuoto, joka on sekä hauskaa että tehokasta! Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.