Keskus suljettu AVI:n päätöksellä paikallisesta koronavirustilanteesta johtuen 28.12.2021–24.1.2022. Lue lisää

Helsinki - Hakaniemi

Avoinna asiakkaille wellness-avaimella
ma–pe 6–22 ja la–su 8–21
Asiakaspalvelu avoinna ma–to
ajanvarauksella hakaniemi@ladyline.fi

Tiedote ajankohtaisista koronarajoituksista

4.12.2021 14:02

Etelä-Suomen aluehallintovirasto on määritellyt rajoituksia Uudenmaan alueelle. Lue lisää klikkaamalla otsikkoa. Rajoitukset voimassa 4.-31.12.2021

Asiakas- ja yleisötiloista vastaavien toimijoiden on järjestettävä tilojen käyttö siten, että asiakkaiden ja toimintaan osallistuvien sekä seurueiden lähikontaktin aiheuttamaa koronatartunnan riskiä voidaan ehkäistä.

Päätöksen mukaan tilojen käytöstä vastaavien toimijoiden on järjestettävä toiminta siten, että asiakkaiden ja toimintaan osallistuvien sekä seurueiden lähikontaktin aiheuttamaa tartunnan riskiä voidaan ehkäistä. Toimija voi esimerkiksi rajoittaa asiakasmäärää, porrastaa kävijöiden osallistumista ja/tai tehdä tilaan ja asiakaspaikkojen sijoitteluun liittyviä järjestelyjä.

”Tilojen käyttöä koskevalla määräyksellä halutaan varmistaa osallistujien terveysturvallisuus. Esimerkiksi kuntosalin ylläpitäjä voi ehkäistä lähikontaktin aiheuttamaa tartuntariskiä rajaamalla tilan osallistujamäärää. Tietyn mittaisia turvavälejä ei kuitenkaan edellytetä”

Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?

LadyLinella tämä tarkoittaa sitä, että ryhmäliikunnan osallistujamäärä rajoitetaan 20 asiakaspaikkaan. Hot-salissa osallistujamäärää on laskettu ja on nyt 12 hlöä.
Kuntosalilla ja muualla keskuksessa tulee välttää lähikontakteja muiden treenaajien kanssa.
Pukutiloissa ja yleisissä tiloissa (saapuessa ja lähtiessä) on syytä käyttää maskia.

Koronapassia emme ole ottamassa nyt käyttöön kun toimimme näiden AVIN ohjeiden mukaisesti.

OHJEET

Treenaa vain terveenä

· Pysy kotona, jos tunnet olosi kipeäksi. Jos olet terve ja hyvinvoiva, tervetuloa treenaamaan.
Mikäli sinulla on edes pieniä sairauden oireita, niin älä tule kuntosalille.

Käytä tarvittaessa maskia

· Käytä maskia yleisissä tiloissa, kuten aulassa, asiakaspalvelussa ja pukutiloissa.

· Treenatessa maskia ei tarvitse käyttää, mutta huolehdithan silloin erityisen tarkasti riittävien etäisyyksien pitämisestä.

Rekisteröidy

· Muistathan aina rekisteröityä kosketusnäytölle, kun tulet keskukseen. Meidän on kyettävä tunnistamaan salillamme vierailleet asiakkaat. Suosittelemme myös ryhmäliikuntavarausten tekemistä etukäteen.

Pidä turvavälit

· Vältä lähikontaktia pukuhuonetiloissa.

· Ajoita osa harjoittelustasi mahdollisuuksien mukaan keskuksen hiljaisempiin ajankohtiin, kuten aamuihin, aamupäiviin sekä loppuviikkoon.

· Pidä riittävää etäisyyttä kanssatreenaajiin. Jos laitteella on treenaaja, valitse kauempana oleva vapaa laite.

Muista perushygienia

· Pese kätesi heti salille tullessasi ja pese käsiäsi ja käytä käsidesiä perusteellisesti ja usein.

· Älä koske kasvoihisi treenin aikana ja huolehdi yskimishygieniasta.

· Käytä omaa juomapulloa.

· Laitteet ja välineet on käsitelty Nanope Palccoat antimikrobisella itsedesinfioivalla aineella, joten laitteita ei tarvitse pyyhkiä. Kaikista saleista löytyy kuitenkin desinfiointiaineita, joita voit halutessasi käyttää. Hikipisarat ja kosteudet on syytä pyyhkiä.

Teemme kaikkemme mahdollistaaksemme mahdollisimman turvallisen treeniympäristön kaikille asiakkaillemme. Noudattamalla yhdessä näitä ohjeita ja käytäntöjä, saamme jatkossakin nauttia turvallisista treeneistä LadyLinella.

Terveisin,

LadyLine Hakaniemi